مراحل گرفتن گواهی نامه

مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی

رانندگی کردن از آن قبیل کارهایی است که اکثریت افراد از بچگی ، به قولی عشقش را دارند و بعد از رسیدن به سن قانونی یعنی 18 سالگی اقدام به گرفتن گواهینامه میکنند . پس مهم ترین شرط رسیدن به 18 سالگیه ما قراره باهم مراحل گرفتن گواهینامه پایه 3 یعنی خودروی سواری را بررسی کنیم .

اولین مرحله مراجعه به آموزشگاه و ارائه مدارک است :

آموزشگاه رانندگی تنها جایی است که باید برای گرفتن گواهینامه به آن مراجعه کنیم . پیشنهاد میکنم اگر قبلا رانندگی را یاد گرفتید به آموزشگاهی که نزدیک محل زندگیتان است مراجعه کنید . چون تنها برای یاد آوری میخواهید در کلاس های عملی شرکت کنید . اما اگر میخواهید از صفر شروع کنید به آموزشگاهی که از لحاظ آموزش و پرسنل کیفیت بالایی دارد مراجعه کنید . حتی اگر در اطرافتان نیست و لازم است که مسیر زیادی را طی کنید ، ارزشش را دارد . ما تنها قرار است یکبار رانندگی را یاد بگیریم و چه بهتر که جوری یاد بگیریم که یوقت کسی تا کمر از شیشه ماشین بیرون نیاید و بگوید کدام فلان فلان شده ای به تو گواهینامه داده است . عالی میشود که قبل از رفتن به آموزشگاه راجب آن تحقیق کنیم .

مدارک مورد نیاز :

1- 6 قطعه عکس 4×3 حتما و حتما جدید، تمام رخ، زمینه سفید، مطابق با ضوابط پلیس راهور . (عکسی غیر از عکس شناسنامه) 2- کپی و اصل کارت ملی یا اصل تأییدیه اداره ثبت احوال. 3- اصل شناسنامه، به همراه کپی صفحه اول و همچنین کپی درصورت داشتن توضیحات 4- کدپستی منزل مسکونی‌

مرحله مراجعه به پزشک و شرکت در کلاس های تئوری :

ما برای رانندگی باید از سلامت جسمانی برخوردار باشیم . به خصوص بینایی ما نباید مشکلی داشته باشد . به همین منظور ما برای معاینه به پزشک های معتمد راهنمایی و رانندگی معرفی میشویم . آقایان حتما به این مسئله توجه کنید ، اگر روی بدنتان خالکوبی باشد ، که اشکال یا نوشته های نامتعارف و دارای مشکل باشد ، از شما ایراد میگیرند و در این صورت باید به بیمارستان سجاد درخیابان بهار مراجعه کنید تا نامه ی تایید صلاحیت گواهینامه و تست اعصاب و روان را دریافت کنید . این موضوع برای خانم ها نیز صدق میشود اما با حساسیت پایین تر . گروه خونی نیز پس از آزمایش دادن توسط آزمایشگاه مشخص میشود . گام بعدی شرکت در کلاس های آموزشی تئوری است که شامل 8 جلسه است . 6 جلسه مربوط به آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی و 2 جلسه مربوط به آموزش های فنی اتوموبیل است . در پایان هم آزمون آیین نامه گرفته میشود که قبولی در این آزمون ها شرط حضور در دوره های آموزش عملی یا همان رانندگی با اتومبیل های آموزشی است . در صورت قبول نشدن در آزمون ، میتوانید با پرداخت مبلغ بسیار پایینی و دریافت رسید معتبر یک هفته بعد دوباره در آزمون شرکت کنید .

مرحله بعد آموزش رانندگی در معابر شهری :

حالا نوبت بخش جذاب و شگفت انگیز ماجراست . با کفشی مناسب حضور پیدا کنید . مخصوصا خانم ها کفش پاشنه بلند نپوشند . در این مرحله باید در 12 جلسه آموزش عملی رانندگی شرکت کنید . انتخاب ساعت های آموزش رانندگی تا حدودی با در نظر گرفتن وقت آزاد شما و مربیان است . شما موظف هستید در 12 جلسه رانندگی حضور پیدا کنید . درصورت لزوم و بانظر خودتان می‌توانید بیشتر از این تعداد هم کلاس عملی بردارید (چه استاد خودتون چه استاد جدید) هزینه هرجلسه عملی اضافه مبلغ 122,000 تومان می‌باشد . عموما شما باید کمتر از 5 دقیقه رانندگی کنید تا افسر متوجه مهارت شما در رانندگی شود و در صورت قبولی بعد از مراجعه به آموزشگاه و ثبت قبولیه شما باید منتظر بمانید تا مراحل اداری کار پیش برود و گواهینامه به دست شما برسد .   مراحل گرفتن گواهینامه  

گواهینامه هوشمند :

گواهینامه‌ ای که برای شما صادر می‌شود یک گواهینامه هوشمند است . در این گواهینامه‌ها ، نوع وسیله رانندگی مشخص و علاوه بر مشخصات فردی ، محدودیت‌های جسمی ، گروه خونی و بیماری‌های خاص در چیپ الکترونیکی قرار می‌گیرد . این گواهینامه‌ها دارای چیپ‌های هوشمندی است که تمامی مشخصات فردی راننده مانند گروه خونی، بیماری‌های خاص، تخلفات و نمرات منفی در آن ثبت می‌شود . دارندگان گواهینامه‌های پایه۳، در یک سال اول اجازه تردد در جاده‌های برون‌شهری و تردد درشب یعنی از ساعت 12 تا 5 صبح را ندارند . در شرایط جدید برای افراد تا ۶۵ سال ، گواهینامه‌ها با اعتبار ۱۰ ساله ، بین ۶۵ تا ۷۰ سال با اعتبار ۵ ساله و بالای ۷۰ سال با اعتبار ۲ ساله صادر می‌شود . امیدواریم به خوبی متوجه مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی شده باشید . برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید : 02177400044 ما به شما پیشنهاد میکینم (انواع گواهینامه رانندگی)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a comment