دریافت انتقالی از آموزشگاه رانندگی

شرایط و مراحل انتقالی گرفتن

خیلی از افراد در دوره های مختلف زندگی برای آموزش رانندگی اقدام كرده اند اما اواسط مراحل دريافت گواهينامه رانندگي، به دلایل  مختلف مجبور به رهایی آن شده اند. حالا بعد از گذر زمان میخواهيم دوباره ثبت نام کنیم و کارمون رو به پایان برسانيم. چاره چيست؟

ممکن است دیگر از آموزشگاه اولی دور شده باشیم یا قصد تغیر داشته باشیم که باید در اين صورت انتقالی بگیریم. این کار چند مرحله مهم و اساسی دارد.

به هر آموزشگاهي بخواهيم انتقالي مي دهند؟

قطع به يقين خير. ما نمیتوانیم به هر آموزشگاهی كه مي خواهيم انتقالي بگيريم. بخصوص زمانيكه آموزشگاه دوم نزدیک  آموزشگاه قبلی ما باشد.

گرفتن انتقالي راحت است؟

متاسفانه پاسخ اين سوال هم منفي است. حتي در صورتيكه فاصله اي بين دو آموزشگاه وجود داشته باشه، باید مراحلی را براي دريافت انتقالي طي کنیم .

انتقالی گرفتن از آموزشگاه رانندگی

مراحل انتقالي گرفتن چيست؟

براي گرفتن انتقالي از آموزشگاه رانندگي، ابتدا بايد از آموزشگاه قبلی خود نامه تسویه حساب و انتقالي بگیریم. براي اين كار بايد با پوشه و مداركي كه از آموزشگاه خود داريم بصورت حضوري به آموزشگاه رانندگي مراجعه كرده و درخواست خود را اعلام كنيم.

بعد از دريافت نامه، مجدد با پوشه و نامه اي كه گرفتيم به خیابان زنجان شمالی، اداره ترخیص خودرو برویم تا اطلاعات قبلی ما از سیستم حذف بشه  و بتونیم در آموزشگاه  جدید ثبت نام کنیم .

خیلی ها از این موضوع اطلاعی ندارند و وقتی برای ثبت نام میان دچار مشکل میشوند و وقتی که گذاشتن بیهوده از بین میرود .

چون با وارد کردن کد ملی شما استعلام  تعداد ثبت نام شما نشان داده میشود و کار شما  عقب می افتد . اگر  از قبل حذف اطلاعات کرده باشید ، زمان اجرای کار شما به عقب نمی افتد و در آموزشگاه به مشکلی بر نمیخورید که ناراحتی و دلخوری برایتان ایجاد شود .

بعضی اوقات هم ممکنه بعد از انجام مراحل کاریمون اعتبار کارنامه و کاردکس ما به پایان برسد .کارنامه ما اعتبار 1 ساله دارد در صورت به پایان رسیدن اعتبارش ما تمامی مراحل کاریمون رو باید از اول طی کنیم .

آزمون آیین نامه افسر رانندگی - شماره 2

گاهی هم ممکنه به محله کاردکس رسیده باشیم در این صورت اعتبار پرونده ما دوساله است که اگر این دوسال به پایان رسیده باشد میتونیم فقط برای بار دوم کاردکس خودمون رو تمدید کنیم و دفعه ی سومی در کارنیست . تنها کاری که لازم هست  انجام بدیم بعد از مراجعه به آموزشگاه و درخواست صدور مجدد کاردکس  برای معاینه چشم مجدد اقدام کنیم .

بعد از به پایان رسیدن مراحل کاریمون در آزمون آیین نامه   شرکت کنیم . درصورتی که زمان زیادی گذشته باشه بهتر است که چند جلسه کلاس شهر برداریم تا رانندگی برامون مرور بشه و درنهایت در آزمون شهر شرکت کنیم .

موفق باشید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

9 نظر

حسن احمدی مرویلی
۱۴۰۲-۰۵-۳۰

با درود
بنده سال ۱۳۹۵ برای گرفتن گواهی موتور در منطقه شمال غرب تهران شرکت کردم امتحان کتبی قبول شدم و یک کلاس فوقالعاده هم شرکت کردم ولی بدلایلی در امتحان عملی نتوانستم شرکت نمایم ، حال باید چه کاری را انجام دهم. ممنون از داهنمایی شما.

    جان نثاری مهدیه
    ۱۴۰۲-۰۶-۰۴

    سلام. اگر عكس جديد تهيه كنيد و مدارك آموزشگاه موتور رو داشت باشيد ميتونيد كاردكس جديد بگيريد

زهرا قاسمی
۱۴۰۲-۰۵-۲۱

سلام من از کرمانشاه به تهران انتقالی گرفتم نباید به اداره ترخیص بروم کاراکاس هم دارم اونجاها مدارکی ازمن میخواهن لطفا راهنمایی کشیده‌است

فرهاد مهماندوست
۱۴۰۲-۰۳-۲۰

سلام باعرض معذرت میخواستم بپرسم آیا آموزشگاهی در تهران هست که یکشنبه شروع کلاس آیین نامه خاش باشه ممنون

    جان نثاری مهدیه
    ۱۴۰۲-۰۳-۲۱

    سلام و عرض ادب. ما كلاسمون از شنبه شروع ميشه. از اونجايي كه فيلم هاي ضبط شده رو داريم و يك جلسه غيبت موردي نداره، شما مي توني از يكشنبه شروع كنيد

ناشناس
۱۳۹۹-۰۷-۱۸

سلام خسته نباشید در سال 96در آموزشگاه پاکدشت ثبت نام کردم ولی موفق نشدم گواهینامه بگیرم الان در ورامین ساکن هستم میخوام مجدد ثبت نام کنم در آموزشگاه جدید در ورامین چه جوری باید انتقالی بگیرم

مهران
۱۳۹۸-۱۰-۲۱

سلام من رفتم اداره ترخیص زنجان شمالی جایی ک گفته بودین تسویه نامه رو دادم
میخوام پاکدشت ثبت نام کنم گفت برا تایید نامه برم ورامین بعد برم پاکدشت ثبت نام کنم
برا اینک تایید نامه بده راهنمایی رانندگی وارمین چه مدارکی باید ببرم بهش بدم تا تایید نامه رو بده بهم؟؟????

آناهیتا مهدوی
۱۳۹۸-۰۶-۲۶

سلام خسته نباشید
اگر مجبور باشیم کاردکس و ب شهر دیگه ای انتقال بدیم باید کل کلاسهای ایین نامه و شهری و از اول بگذرونیم؟

Meti
۱۳۹۸-۰۶-۲۶

سلام وقت بخیر منم میخوام انتقالی بگیرم از کرمانشاه به اهواز زنگ زدم آموزشگاهم گفت میتونی انتقالی بگیری مشکلی نیس فقط باید بری راهو‌ر من همه مراحله رفتم کلاسا دکتر پول واریز کردم امتحان مقدماتی قبول شدم فقط ائین نامه و شهری مونده خواستم ببینم راهور برم چه مدارکی ازم میخواد هزینه داره؟و همون روز‌کارمو درست میکنن برا انتقالی؟؟؟؟؟؟

Leave a comment