انتقالی از آموزشگاه رانندگی

شرایط و مراحل انتقالی گرفتن

خیلی از افراد در دوره های مختلف زندگی برای آموزش رانندگی اقدام كرده اند اما اواسط مراحل دريافت گواهينامه رانندگي، به دلایل  مختلف مجبور به رهایی آن شده اند. حالا بعد از گذر زمان میخواهيم دوباره ثبت نام کنیم و کارمون رو به پایان برسانيم یا در شرایطی مجبور به انتقالی گرفتن از آموزشگاه بشویم. چاره چيست؟

ممکن است دیگر از آموزشگاه اولی دور شده باشیم یا قصد تغیر داشته باشیم که باید در اين صورت انتقالی بگیریم. انتقالی گرفتن از آموزشگاه رانندگی چند مرحله مهم و اساسی دارد.

به هر آموزشگاهي بخواهيم انتقالي مي دهند؟

قطع به يقين خير. ما نمیتوانیم به هر آموزشگاهی كه مي خواهيم انتقالي بگيريم. بخصوص زمانيكه آموزشگاه دوم نزدیک  آموزشگاه قبلی ما باشد.

گرفتن انتقالي راحت است؟

متاسفانه پاسخ اين سوال هم منفي است. حتي در صورتيكه فاصله اي بين دو آموزشگاه وجود داشته باشه، باید مراحلی را براي دريافت انتقالي طي کنیم .

انتقالی گرفتن از آموزشگاه رانندگی

مراحل انتقالي گرفتن چيست؟

براي گرفتن انتقالي از آموزشگاه رانندگي، ابتدا بايد از آموزشگاه قبلی خود نامه تسویه حساب و انتقالي بگیریم. براي اين كار بايد با پوشه و مداركي كه از آموزشگاه خود داريم بصورت حضوري به آموزشگاه رانندگي مراجعه كرده و درخواست خود را اعلام كنيم.

بعد از دريافت نامه، مجدد با پوشه و نامه اي كه گرفتيم به خیابان زنجان شمالی، اداره ترخیص خودرو برویم تا اطلاعات قبلی ما از سیستم حذف بشه  و بتونیم در آموزشگاه  جدید ثبت نام کنیم .

از آنجایی که متاسفانه خیلی ها از این موضوع و روند آن اطلاعی ندارند، وقتی برای ثبت نام در آموزشگاهی دچار مشکل میشوند، متاسفانه وقتی که گذاشتن بیهوده از بین میرود.

چون با وارد کردن کد ملی شما استعلام  تعداد ثبت نام شما نشان داده میشود و کار شما  عقب می افتد . اگر  از قبل حذف اطلاعات کرده باشید ، زمان اجرای کار شما به عقب نمی افتد و در آموزشگاه به مشکلی بر نمیخورید که ناراحتی و دلخوری برایتان ایجاد شود .

بعضی اوقات هم ممکنه بعد از انجام مراحل کاریمون اعتبار کارنامه و کاردکس ما به پایان برسد .کارنامه ما اعتبار 1 ساله دارد در صورت به پایان رسیدن اعتبارش ما تمامی مراحل کاریمون رو باید از اول طی کنیم .

آزمون آیین نامه افسر رانندگی - شماره 2

گاهی هم ممکنه به محله کاردکس رسیده باشیم در این صورت اعتبار پرونده ما دوساله است که اگر این دوسال به پایان رسیده باشد میتونیم فقط برای بار دوم کاردکس خودمون رو تمدید کنیم و دفعه ی سومی در کارنیست . تنها کاری که لازم هست  انجام بدیم بعد از مراجعه به آموزشگاه و درخواست صدور مجدد کاردکس  برای معاینه چشم مجدد اقدام کنیم .

بعد از به پایان رسیدن مراحل کاریمون در آزمون آیین نامه   شرکت کنیم . درصورتی که زمان زیادی گذشته باشه بهتر است که چند جلسه کلاس شهر برداریم تا رانندگی برامون مرور بشه و درنهایت در آزمون شهر شرکت کنیم .

موفق باشید

تست نمونه سوال

ورود / عضویت کد تأیید به شماره شما ارسال می شود شماره موبایل کد تایید مرا به خاطر بسپار ادامه دهید Proceed With WhatsApp ارسال

Read More »
تمدید بیمه شخص ثالث

تمدید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بیمه ای است که خرید آن برای تمام صاحبان وسایل نقلیه موتوری اجباری است. این بیمه در جهت جبران خسارت‌های مالی وارد

Read More »

ترس از رانندگی

گواهینامه گرفتی ولی اصلا نمی تونی پشت ماشین بشینی؟ ترس از رانندگی داری و حتی تصور اینکه خودت بتونی یه روز به تنهایی رانندگی کنی

Read More »

تعویض پلاک خودرو

تتجربه شخصی من میگه، بعد از کارشناسی ماشین، غول آخر خرید ماشین دست دوم همین تعویض پلاک خودرو است. هرچند این روزها با الکترونیکی شدن

Read More »
شرایط سنی دریافت گواهینامه

شرایط سنی دریافت گواهینامه

دریافت گواهینامه رانندگی در ایران چه شرایط سنی دارد؟ مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه رانندگی در سال 1402 چیست؟ شرایط سنی

Read More »

گواهینامه پایه سوم

گواهینامه پایه سوم اولین مدرکی است که برای پشت ماشین نشستن نیاز دارید. اگر علاقمند هستید هرچه سریع تر رانندگی را بیاموزید و با ماشین

Read More »
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a comment