تعویض پلاک خودرو

تتجربه شخصی من میگه، بعد از کارشناسی ماشین، غول آخر خرید ماشین دست دوم همین تعویض پلاک خودرو است. هرچند این روزها با الکترونیکی شدن خدمات و وجود امکان دریافت نوبت به صورت آنلاین، اما بازهم تعویض پلاک مراحل سخت منحصر به خود را دارد. اگر میخواهید بدون دردسر و بسیار آسوده این مرحله را پشت سر بگذارید ببا تیم یودرایور در این مقاله تا آخر همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

اصلا چرا تعویض پلاک خودرو باید انجام شود؟

همانطور که بشر به وسیله اثرانگشت یا کدملی قابل شناسایی و احراز هویت می‌باشد؛ وسایل نقلیه موتوری نیز به وسیله پلاک خود شناسایی می‌شوند. به همین ترتیب پلیس راهنمایی و رانندگی با استعلام پلاک خودرو شما امکان بررسی سوابق شما را خواهد داشت.

مراحل پیش از تعویض پلاک خودرو 1402

1) ثبت آدرس محل سکونت در سخا (خریدار)

این مورد به تازگی اضافه شده است. از بهار 1402 فرد خریدار موظف برای انجام احراز هویت، آدرس محل سکونت خودر را در سامانه سخا به ثبت به رساند. این مرحله قبلا به صورت حضوری در مراکز تعویض پلاک انجام می‌شد.

پس از انجام مراحل احراز هویتی در سخا، معمولا تا ۴۸ ساعتبعد از آن، مامور پست به نشانی اعلامی شما مراجعه و با دریافت کد رهگیری از شما، نشانی شما را تایید خواهد کرد. بعد از آن در صورتییکه به سایت سخا مراجعه کنید، باید آدرس اعلامی شما به حالت تاید و سبز رنگ تغییر کرده باشد.

2) پرداخت مالیات خودرو، عوراض سالیانه و خلافی خودرو (فروشنده)

تا زمانیکه این مرحله انجام نشده باشد، نمی توانید برای تعویض پلاک خودرو وقت رزرو کنید. تسویه حساب تمامی مالیات ها و عوارض شهرداری، تخلف ها و خلافی خودرو برعهده شخص فروشنده می باشد. پرداخت خلافی خودرو به سادگی با تمامی برنامه های بانکی و یا سایت ها امکان پذیر می باشد.

3) گرفتن نوبت برای تعویض پلاک خودرو

پس از انجام تسویه حساب ها، شما امکان دریافت نوبت به صورت اینترنتی را خواهید داشت. به هیچ عنوان تکرار می‌کنم به هیچ عنوان فرض را براین نزارید که بدون نوبت میرم بالاخره کارمون انجام میشه😑. نوبت گرفتن به سادگی انجام می شود و به شما کمک خواهد کرد با سرعت بیشتری تعویض پلاک را انجام دهید.

برای دریافت نوبت تعویض پلاک باید به سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک به نشانی nobatdehi.epolice.ir مراجعه کنید.

مراحل ثبت نام اینترنتی در سایت epolice

  • ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت مد نظر
  • پس از ورود به حساب کاربری، باید روی گزینه خانه بزنید. پس از ورود به صفحه جدید، در این مرحله باید استان مورد نظر، سپس شهر را انتخاب کنید. اگر فروشنده خودرو هستید قسمت خدمات را باید روی گزینه نقل و انتقال قرار دهید.
  • از بین مراکزی که با توجه به شهر شما برایتان نمایش داده می شود یکی را به دلخواه انتخاب میکنید. سپس باید روز و ساعت مدنظر خود را مشخص کنید. به همین سادگی نوبت شما ثبت خواهد شد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a comment