آماده سازی خودرو برای زمستان

با فرا رسیدن زمستان و کاهش شدید دما، شرایط برای حفظ و نگهداری از خودروها سخت تر از قبل می شود. با فرا رسیدن زمستان و افت شدید دما در برخی مناطق، شرایط برای حفظ و نگهداری از خودروها دشوارتر از قبل می شود. ادامه قصد داریم به موارد آماده سازی خودرو برای زمستان در ماه های سرد سال بپردازیم. چناچه مایل هستید با تیم یودرایور همراه شوید.

استفاده از ضد یخ

در روزهای سرد سال استفاده از ضد یخ رادیاتور یکی از اصلی ترین اقداماتی است که باید توسط رانندگن انجام شود. برای نگهداری مایع موجود در رادیاتور باید هر دو سال یکبار کاملا عوض شود. همچنین اگر مدت زیادی است که از محتویات رادیاتور خودروی خود را چک نکردید باید حتما آن را بررسی کنید و در صورت لازم آن را تعویض کنید. ترکیب ضد یخ با آب رادیاتور خودرو، نسبت به دمای هوا روی قوطی حاوی ضد یخ درج شده است، اما برای آب و هوای ایران ترکیب ۲۵ الی ۵۰ درصد ضد یخ با آب رادیاتور مناسب است. 

ضدیخ خودرو

تثبیت کننده سوخت

معمولا رانندگان به مکمل های سوخت توجه زیادی دارند. سوخت موجود در باک نهایتا 30 روز کیفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد، افزودن مکمل برای جلوگیری از سریع بودن این روند در صورت راکد ماندن خودرو برای مدت طولانی امری کاملا واجب است. استفاده از این مکمل عملکرد سوخت را افزایش میدهد و از آسیب زدن به موتور ناشی از آتشسوزی جلوگیری میکند. همچنین استفاده از این مکمل‌ها باعث می‌شود قطعات راحت تر کار کنند و بنابراین باعث کاهش اصطکاک می‌شود. این باعث می‌شود موتور در هنگام استارت‌ زدن یا در جا کار کردن سخت کار نکند. وقتی موتور روان کار می‌کند، عملکرد قدرتمندتری نیز پیدا خواهد کرد.

تعویض روغن

تعویض روغن قبل از اینکه خودرو را برای مدت زمانی طولانی در زمستان خاموش نگه میدارید هیچ ضرری ندارد، بلکه بسیار هم مفید واقع شده است. وقتی در بهار یا در هر زمان دیگر برای اولین بار استارت بزنید، اجزای متحرک موتور توسط روغنی کاملا صاف و کار نکرده است، محافظت میشود.

بازدید کردن رادیاتور خودرو 

اگر خودروی شما در پارکینگ و در جایی که سیستم تهویه هوا نیست قرار است پارک شود، حتما نسبت ضد یخ با آب را چک کنید. این را بدانید احتمال دارد آب موجود در رادیاتور به راحتی یخ و حجم آن بیشتر شود. همچنین صدمات جبران ناپذیری به موتور وارد یکند.

مسدود شدن اگزوز های خودرو

قسمت های کوچک و خلوتی همچون دهانه اگزوز و جعبه های ورودی هوا، بخش های بسیار خوبی برای انواع حیوانات و موجودات کوچک هستند که در سرما پناه بگیرند. برای پیشگیری از این اتفاق منافذ، دریچه ها و قسمت هایی که حیوانات می توانند از طریق آنها وارد بخش های مختلف خودروی شما شوند، حتما بپوشانید.

خرابی اگزوز

بازبینی یا تعویض برف پاک کن ها

برف پاک کن ها شامل قطعاتی ساده هستند، اما نقشی بسیار حیاتی در حین رانندگی دارند. به عنوان مثال، در یک روز برفی در حال رانندگی در پشت یک خودروی سنگین هستید. برف پاک کن های شما باید برف و باران و همچنین قطرات ریز و البته آلوده رها شده از خودروی جلویی را از روی شیشه جلو پاک کنند. پس از جمله بخش هایی است که باید قبل از شروع روزهای سرد برای آماده سازی خودرو به آن توجه کنید. هر 6 ماه یکبار برف پاکن ها باید تعویض شوند. استفاده از محلول های شیشه شوی مخصوص نیز می تواند تکمیل کننده عملکرد برف پاک کن ها باشد. مهمترین نکته در تعویض صحیح تیغه های برف پاک کن این است که از آسیب ندیدن قسمت های لاستیکی و بخش فلزی تیغه در هنگام نصب آن می باشد، با کمی بی دقتی این دو بخش دچار آسیب شده و تیغه کاملا نو نیز چسبندگی خود را به سطح شیشه از دست می دهد. 

چک کردن لاستیک های خودرو

در روزهای گرم سال و قبل از شروع روزهای برفی و بارانی باید به فکر تهیه لاستیک های مناسب جهت آماده سازی خودرو برای زمستان بود. استفاده از لاستیک های زمستانی ضمن چسبندگی و امنیت بیشتر باعث افزایش طول عمر لاستیک‌ شما خواهد شد. کنترل باد تایرها در روزهای سرد نیز نباید فراموش شود. استفاده از تایرهای مناسب برای تمامی چرخ هاست اما کمپانی های تایر سازی عموما توصیه می کنند که دو جفت سالم تر تایر های خود را برای چرخ های عقب استفاده کنید تا در شرایط اضطراری کنترل بخش انتهایی خودرو تامین شود.

کنترل چراغ های داخلی و خارجی

چراغ ها یکی از اصلی ترین قسمت های خودرو است. در صورتی که چراغ ها کار نکنند، می توانند باعث تصادفات ناگواری شوند. چراغ ها باید به نحوی تنظیم شده باشند که دید مناسبی را در شب برای شما فراهم کنند. 

دانستنی های فنی خودرو

دانستنی های فنی خودرو

چه راننده باشید و چه نباشید ممکن هست یک روز با یک خودروی خراب روبه‌رو شوید. اگر به نکات فنی خودرو آگاه باشید، حل مشکل

Read More »

توقیف خودرو

ممکن است خواسته یا ناخواسته شما هم پیامک کشف حجاب دریافت کرده باشید. احتمالا شما هم مثل من بعد از دریافت این پیامک سردرگم شده

Read More »
تمدید بیمه شخص ثالث

تمدید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بیمه ای است که خرید آن برای تمام صاحبان وسایل نقلیه موتوری اجباری است. این بیمه در جهت جبران خسارت‌های مالی وارد

Read More »

ترس از رانندگی

گواهینامه گرفتی ولی اصلا نمی تونی پشت ماشین بشینی؟ ترس از رانندگی داری و حتی تصور اینکه خودت بتونی یه روز به تنهایی رانندگی کنی

Read More »

تعویض پلاک خودرو

تتجربه شخصی من میگه، بعد از کارشناسی ماشین، غول آخر خرید ماشین دست دوم همین تعویض پلاک خودرو است. هرچند این روزها با الکترونیکی شدن

Read More »
شرایط سنی دریافت گواهینامه

شرایط سنی دریافت گواهینامه

دریافت گواهینامه رانندگی در ایران چه شرایط سنی دارد؟ مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه رانندگی در سال 1402 چیست؟ شرایط سنی

Read More »
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a comment