ثبت نام رانندگی

صفر تا صد ثبت نام رانندگی

خودمونی براتون مراحل ثبت نام گواهینامه رانندگی پایه سه رو توضیح میدم ! البته با توجه به شیوع کرونا :

مربیان آموزش رانندکی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه پایه سه :

  1. شناسنامه + کپی صفحه اول و دوم
  2. کارت ملی + کپی
  3. شش قطعه عکس جدید و متفاوت با عکس شناسنامه
  4. اطلاع از کدپستی و گروه خونی

مراحل ثبت نام گواهینامه پایه سه :

ثبت نام در آموزشگاه:

در ابتدا با مدارک خود که در بالا ذکر شد، به آموزشگاه مورد نظر مراجعه میکنید. برای اطلاع از لیست آموزشگاه های پایه سه تهران اینجا کلیک کنید. در این مقاله برای شما کامل توضیح داده ایم که چگونه و با چه معیارهایی می توانید آموزشگاه رانندگی مناسبی برای خود انتخاب کنید. با مراجعه حضوری به آموزشگاه، ثبت نام خود را کامل رو انجام داده و تاریخی برای شروع 8 جلسه کلاس آنلاین آیین نامه به شما اعلام میشود. کلاس های آنلاین در سایت راهگشا در حال اجرا هست.

 فیلم آموزشی نحوه شرکت در کلاس آنلاین هم در اینستا و هم در سایت هست.(برای مشاهده فیلم آموزشی ورود به کلاس کلیک کنید)

 

معاینه پزشکی:

بعد از ثبت نام رانندگی در آموزشگاه باید برای معاینه پزشکی اقدام کنید. شما برای معاینه پزشکی تنها دو روز اداری مهلت دارید. ما لیست کاملی از مراکز معاینه چشم در کل تهران رو برای شما فراهم کردیم(لیست مراکز معاینه پزشکی)

اسامی پزشکان معاینه چشم گواهینامه رانندگی

معاینه پزشکی شامل معاینه چشم و وضعیت جسمانی شما می باشد. بعد از معاینه پزشکی نیاز به مراجعه به آموزشگاه یا تماس نیست و اطلاعات سیستمی ارسال میشود.

شروع 8 جلسه کلاس آیین نامه آنلاین:

حدود یک هفته بعد از ثبت نام رانندگی، درصورتیکه به معاینه پزشکی رفته باشید، کلاس های آیین نامه شروع میشود. در صورت غیبت در جلسه اول، یک هفته از شرکت در کلاس ها محروم خواهید شد. (برای دریافت pdf کتاب آیین نامه 1402 کلیک کنید)

کلاس آیین نامه

12 جلسه کلاس عملی شهر:

نوبت بخش هیجان انگیز ماجراست که از روز اول ثبت نام رانندگی منتظر آن بودید. کلاس های آیین نامه که تمام شد به آموزشگاه مراجعه میکنید. کلاس های شهر خود را با استاد دلخواه و در زمان مد نظر خود انتخاب میکنید.

بانوان در صورت داشتن همراه بالای پانزده سال می توانند با مربی آقا کلاس داشته باشند. 

همراه داشتن پوشه و کارنامه در هر جلسه اجباری و الزامی است.

برای کنسلی یا جا به جایی 2 روز اداری قبل باید با آموزشگاه خود هماهنگ کنید.

آزمون شهر

صدور کاردکس:

 بعد از به اتمام رسیدن کلاس های شهری، به آموزشگاهی که ثبت نام رانندگی کرده اید مراجعه میکنید و با گرفتن کاردکس ، مجوز شرکت در آزمون آیین نامه را میگیرید. برای گرفتن کاردکس باید پوشه و کارت بانکی به همراه داشته باشید. همچنین از این پس به مدت دوسال مهلت شرکت درآزمون ها را دارید.برای آشنایی بیشتر با کاردکس اینجا کلیک کنید.

کاردکس

شرایط آزمون آیین نامه:

روز آزمون در هر آموزشگاه متفاوت است. برای مثال اگر روز آزمون آموزشگاه شما شنبه و چهارشنبه باشد، شما عزیزان باید دو روز کاری قبل (یعنی دوشنبه یا چهارشنبه) به سایت udriver مراجعه کنید و برای آزمون آیین نامه وقت بگیرید. همانطور که میدانید تنها خواندن کتاب کافی نیست. بنابراین ما برای شما نمونه سوالاتی طراحی و گردآوری کردیم که حتما و حتما در این مسیر یاریگر شما خواهند بود.(تمرین نمونه سوالات آیین نامه)

سوالات آیین نامه

شرایط آزمون شهر:

روز این آزمون هم در آموزشگاه های مختلف متفاوت است. با مراجعه به آموزشگاه میتوانید برای این آزمون وقت بگیرید . اگر آزمون شما بصورت آنلاین رزرو می شود اینجا کلیلک کنید.

آزمون آیین نامه

در شرایط کرونا بعد از قبولی آزمون شهر حدود دو ماه زمان لازم است تا گواهینامه رانندگی شما ارسال شود.

توضیحات در مورد ریز هزینه ها ثبت نام رانندگی:

هزینه برای هشت جلسه کلاس آیین نامه:  464/000 تومان

هزینه کل 12 جلسه کلاس شهری: 3/672/000 تومان

قیمت کتاب آیین نامه 1402: 74/000 تومان

مبلغ کلاس اضافه شهر(درصورت نیاز): 306/000 تومان

فیش بانکی جهت صدور کاردکس: 305/000 تومان

آزمون آیین نامه: 26/000 تومان

آزمون شهری: 61/000 تومان

تذكرات خیلی مهم برای متقاضیان ثبت نام رانندگی پایه سه:

1 : در صورت عدم حضور در جلسه اول از حضور در مابقي كلاسها محروم مي باشيد.
2 : براي شركت در كلاس هاي رانندگي گذراندن 8 جلسه كلاس تئوري الزاميست.
3 : 12 جلسه كلاس رانندگي حداقل آموزش پيشنهاد شده از طرف موسسه ميباشد.
4 : براي شركت در كلاسهاي رانندگي همراه داشتن پوشه الزاميست.
5 : داشتن همراه فقط براي بانواني كه مربي آقا انتخاب مينمايند مجاز و اجباري ميباشد.( همراه بالاي 15 سال )
6 : زمان آموزش رانندگي 24 ساعت ميباشد.(دوازده جلسه دو ساعته)
7 : جهت تغيير و يا كنسل كردن كلاس هاي شهري بايد 24 ساعت قبل به دفتر آموزشگاه اطلاع دهيد در صورت عدم اطلاع ، برای شما غيبت محسوب شده و كلاس جايگزين شامل هزينه مجدد ميباشد.
8 : در روز آزمون اصل شناسنامه و پرونده را به همراه داشته باشید.

9 : تمامی مراحل ثبت نام باید به صورت حضوری در آموزشگاه انجام شود. به هیچ عنوان به گول تبلیغات دریافت گواهینامه غیر حضوری را نخورید.
10 : پرداخت هزینه ها در آموزشگاه ها از طریق دستگاه کارتخوان یا نقدی انجام می شود. حداقل هزینه قابل پرداخت در روز ثبت نام، هزینه کلاس های آیین نامه است.

11 : اگر هنرجویی قبلا در آموزشگاه دیگری ثبت نام کرده باشد، نمی تواند در آموزشگاه دیگری قبت نام کند.
12 : پرونده ای که در روز اول ثبت نام تشکیل می دهید تنها یکسال اعتبار دارد. این به آن معناست که یکسال برای گذراندن کلاس های تئوری و عملی فرصت دارید. درصورت عدم گذراندن کلاس ها در این زمان، هزینه شما سوخت می شود و باید مجدد از اول ثبت نام کنید.

13 : هنرجویان موظف هستند پس از اتمام کلاس های شهری تا 15 روز، گواهی مهارت و کاردکس خود را دریافت کنند. با دریافت کاردکس شما دوسال برای شرکت کردن در آزمون های آیین نامه و شهری فرصت خواید یافت.

دانستنی های فنی خودرو

دانستنی های فنی خودرو

چه راننده باشید و چه نباشید ممکن هست یک روز با یک خودروی خراب روبه‌رو شوید. اگر به نکات فنی خودرو آگاه باشید، حل مشکل

Read More »

توقیف خودرو

ممکن است خواسته یا ناخواسته شما هم پیامک کشف حجاب دریافت کرده باشید. احتمالا شما هم مثل من بعد از دریافت این پیامک سردرگم شده

Read More »
تمدید بیمه شخص ثالث

تمدید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بیمه ای است که خرید آن برای تمام صاحبان وسایل نقلیه موتوری اجباری است. این بیمه در جهت جبران خسارت‌های مالی وارد

Read More »

ترس از رانندگی

گواهینامه گرفتی ولی اصلا نمی تونی پشت ماشین بشینی؟ ترس از رانندگی داری و حتی تصور اینکه خودت بتونی یه روز به تنهایی رانندگی کنی

Read More »

تعویض پلاک خودرو

تتجربه شخصی من میگه، بعد از کارشناسی ماشین، غول آخر خرید ماشین دست دوم همین تعویض پلاک خودرو است. هرچند این روزها با الکترونیکی شدن

Read More »
شرایط سنی دریافت گواهینامه

شرایط سنی دریافت گواهینامه

دریافت گواهینامه رانندگی در ایران چه شرایط سنی دارد؟ مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه رانندگی در سال 1402 چیست؟ شرایط سنی

Read More »
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.4]

648 نظر

علیرضا
۱۳۹۵-۰۷-۰۸

سلام و خسته نباشید
ببخشید دوست عزیز من متولد 1378/10/5 هستم
میخاستم بدونم کی میتونم گوایناممو بگیرم؟؟
لطفا جوابمو بدید
مرسی از سایت خوبتون

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۲۶

    با سلام
    سال دیگر فردای تولد

Ali
۱۳۹۵-۰۷-۰۸

سلام خسته نباشید
ببخشید دوست عزیز من متولد1378/10/5 هستم.
میخاستم بدونم چه تاریخی میتونم گواهیناممو بگیرم؟؟
لطفا جوابمو بدید.مرسی از سایت خوبتون

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۱۸

    با سلام . سال96 یک روز از تاریخ تولدتان بگذرد میتوانید ثبت نام بفرمایید.

عسل
۱۳۹۵-۰۷-۰۸

با سلام وخسته نباشید
بنده جهت اخذ گواهینامه پ 3 به آموزشگاه شهرمون مراجعه کردم و با توجه به اینکه از ناحیه پای راست معلولیت دارم به پزشک معرفی شدم و ایشان نیز من را به کمیسیون معرفی کرد و بعد از مراجعه به کمیسیون بیان داشتند رانندگی نامبرده با نظر کارشناس فنی راهور بلامانع است که بلافاصله به شهرک آزمایش مراجعه نمودم و کاردان فنی راهور برگه من را پاراف کردند که رانندگی با خودروی شخصی دنده اتومات و گاز و ترمز دستی بلامانع است و بنده نیز این نظر را به پزشک معتمد آموزشگاه شهرمون ارائه کردم و ایشان نیز بلامانع بودن را با توجه به نظر کمیسون استان اعلام نمودند و با مراجعه با آموزشگاه و ارائه مدارک کمیسیون ثبتنام خود را تکمیل و در کلاس های تئوری آیین نامه شرکت کردم و بعد از قبولی در آیین نامه مقدماتی جهت آموزش عملی رانندگی با استفاده از خودروی شخصی خودم که متناسب با نظر کمیسیون فنی راهور آن را مناسب سازی کرده بودم در کلاس های آموزش رانندگی شرکت کردم و بعد از پایان آموزش ضمن صدور کارتکس و شرکت در آئین نامه اصلی قبول شدم و افسر برگزار کننده آئین نامه اصلی کارتکس من را مهر و امضاء نمود و بلافاصله در همان روز با گرفتن کارتکس آزمون شهری در آزمون شهری نیز با خودروی شخصی خودم که مناسب سازی شده بود شرکت و قبول شدم ولی افسر آزمون شهری بیان داشت بعد از مراجعه به آموزشگاه و مشورت با سرهنگ آئین نامه قبولیت را امضاءمیکنم و گفتند مشکل خاصی وجود ندارد ولی متاسفانه بعد از پرداخت این همه هزینه و گذاشتن وقت علی رغم اینکه بنده کارمند می باشم افسر آیئن نامه اصلی گفتند که این آموزشگاه مجاز به ثبتنام از شما نبوده و پرونده من را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم با خود به مرکز استان بردند حال سوال من این است که تکلیف بنده این وسط چیست آیا بنده باید جهت آزمون شهری به شهرک آزمایش مرکز استان مراجعه نمایم یا اینکه راهکار دیگری دارد؟خواهش میکنم با پاسخ دقیق خود راهنمای من جهت ادامه کار باشید؟ضمنا در شهرستان ما و شهرستان های همجوارآن آموزشگاه رانندگی ویژه افراد جانباز و معلول وجود ندارد. با تشکر

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۲۶

    با سلام
    افرادی که با مشکل روبرو بودن و بعد از شرکت در آزمون متوجه شدن که آموزشگاه نمیتواند از اآنها آزمون بگیرد میتوانند با مراجعه به شهرک آزمایش به آموزشگاه دیگری که شرایط لازم را دارد مراجعه نمایید و آزمون دهند و دیگر نیاز به پرداخت هزینه نمیباشد

عسل
۱۳۹۵-۰۷-۰۸

سلام ممنون از سایت خوبتان

مژده
۱۳۹۵-۰۷-۰۷

سلام.من امتحان عملی راشرکت کردم ولی ازمن امتحان گرفته نشد.به دلیل اینکه کارت ملی ام راگم کرده بودم ولی درخواست کارت ملی هوشمندکردم والبته به اون آزمونگرتاییدیه ازاداره ثبت احوال دادم ولی قبول نکرد .چیکارکنم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۲۶

    با سلام
    طبق قانون با داشتن شناسنامه و تاییدیه ثبت احوال باید از شما امتحان گرفته شود

Alireza
۱۳۹۵-۰۷-۰۷

سلام و خسته نباشید.
من امسال دانش اموز بودم و خرداد 95 فارغ شدم و کنکور دادم ولی بازم میخوام کنکور بدم.
10-15 روز بعد از کنکور رفتم ثبت نام کلاسِ رانندگی ولی کلاسم افتاد یک ماه عقب تر… کلاسای تئوریم که تموم شد بازم کلاس شهریم عقب افتاد بخاطر کمبودِ مربی. از طرفی هم گواهی اشتغال به تحصیلم تا 31 شهریور مهلت داشت؛ حالا امروز برای صدور کارتکس رفتم گفتن یا گواهی اشتغال به تحصیل بیار یا بیخیالِ گواهینامه شو… حالا چند تا سوال پیش اومده برام :
چون میخوام کنکورِ 96 هم شرکت کنم؛ نمیتونم دفترچه ارسال کنم؛ چون اعزامش دو ماه دیگست و تمدید هم نمیشه. از طرفی هم چون خرداد قبول شدم دیگه دانش اموز نیستم و دانشجو هم محسوب نمیشم؛ حالا تکلیفِ منی که بخاطرِ عقب انداختنِ کلاسام توسطِ اموزشگاه گواهی تحصیلیم منقضی شده چیه ؟
– میتونم به هر نحوی توی یکی از دبیرستان های بزرگسالان ثبتِ نام کنم و گواهی بگیرم ؟ مثلا برای تغییر دیپلم یا ترمیمِ معدل یا هر موردِ دیگه ای ؟ یا حتی فنی حرفه ای یا هر چیزِ دیگه ای که گواهیشو قبول کنن ؟
– و اگه هیچ راهی نداره؛ تا کی مهلت دارم کلاسامو تموم کنم ؟ به سفارشِ اموزشگاه من جلسه اخرمو نمیرم تا پروندم فعال بمونه؛ حالا این پرونده چه مدت اعتبار داره ؟ جوری نشه که دوباره همه ی هزینه هارو پرداخت کنم ؟! ( خودشون میگن یک سال؛ ولی یک سال از مدت ثبتِ نام یا یک سالِ شمسی ؟ ( اسفند ماه ) )

الان منِ پشت کنکوری چیکار کنم هم گواهینامه رو بگیرم هم کنکور 96 رو بدم ؟

لطفا کمک کنید که از صبح تا حالا هم راهنمایی رانندگی رفتم هم پلیسِ +10 هم اموزشگاه… هیچ کدوم راهِ درستو نمیگن…!

پیشاپیش ممنون 🙂

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۸

    با سلام
    اگر یکی از درس های مدرسه رو قبول نشده بودی میتونستی بری مدرسه با اون یه درس گواهی جدید بگیری .
    به علت شلوغی تابستون کاری هم از دست آموزشگاه بر نمیومد و اونا مقصر نیستن .
    اگر اعزام به خدمت بگیری و دانشگاه قبول شی به صورت اتوماتیک معافیت به سیستم اعلام میشه
    ولی بعضی از مدارس هم همکاری میکنن ( میتونن گواهی تحصیلی بدن )
    ولی با توجه به طرح گواهینامه بدون کارت پایان خدمت اگر زودتر تایید بشه دیگه مشکلی نداری

      Alireza
      ۱۳۹۵-۰۷-۰۸

      خیلی ممنونم بابت پاسخگویی 🙂

      اون موقع اینجوری گیر نکرده بودم؛ همه ی درسامو با نمره ی بالا هم قبول شدم و کاریم نمیتونم بکنم 😐
      ولی خب اموزشگاه 2 ماه منو معطل کرده؛ میتونستن مربیِ بیشتری استخدام کنن و کارِ ملت اینجوری نشه..

      یعنی شما میگی من برم مدرسه میتونم گواهی بگیرم ؟ من خرداد فارغ التحصیل شدما… هنوزم پروندم بازه تو سیستمشون ؟ اگه بشه که عالیه… شما میدونی همچین کاری امکان پذیر هست یا خیر ؟ چون من اموزش و پرورش بودم صبح؛ گفتن گواهی شما ثبت شده و مهر و امضا و همه چی تکمیله هیچ جوره راهی نداره که دانش اموز حساب شی…
      مدارسِ دیگه هم میتونن همچین گواهی ای رو صادر کنن ؟
      بازم تشکر 🙂

      محمد علی
      ۱۳۹۵-۰۷-۱۰

      سلام عزیز متاسفانه این قانونیه که گذاشتن و کاریشم نمیشه کرد ولی شما که همه جا مراجعه کردید بد نیست به مدرسه هم سری بزنید .چون اگه مدیر بخواد میتونه اشتغال به تحصیل شمارو تمدید کنه ولی مجدد نمیتونید بگیرید چون اداره آنوزش و پرورش تایید نمیکنه

محمد
۱۳۹۵-۰۷-۰۶

سلام من متولد 11 مهر 1377 هستم آیا میتونم فردای روز تولدم اقدام کنم؟
و اینکه من درخواست کارت ملی دادم و رسید هم دارم میتونم با شناسنامه جدیدم اقدام کنم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۷

    با سلام میتونید فردای تولد ثبت نام نمایید و شناسنامه های جدید نیاز به کارت ملی ندارد

فريد
۱۳۹۵-۰۷-۰۶

سلام. تو كامنت هايي كه پاسخ داده بوديد نوشته بوديد بعد از قبولي افسر ، ١٠ الي ٣٠ روز زمان ميبره تا گواهينامه به دستمون برسه. هنوز هم همين بازه زماني هستش ؟
يك سوال ديگه هم اين كه ، اين ١٠ الي ٣٠ روز ، از روزي كه ما پرونده رو ميديم به آموزشگاه حساب ميشه يا از روزي كه رسيد پستي رو از آموزشگاه ميگيريم ؟
مرسي

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۷

    با سلام
    زمان رسیدن گواهینامه بین 10 تا 30 روز با توجه به شلوغی شهرک میباشد .
    از روزی که رسید پستی رو دریافت مینمایید ( که دقیقا باید بعد از قبولی شهر باشد )

reza1001
۱۳۹۵-۰۷-۰۶

با سلام
من آزمون عملی هم گذروندم(یعنی همه مراحل شامل کلاسها و آزمون ها رو تموم کردم).ولی مشکلی که دارم اینه که به خاطر اینکه آزمون عملی رد شدم زمانی که من قبول شدم 95/7/5 بود در حالیکه گواهی اشتغال به تحصیل من تا 31شهریور اعتبار داشت.حالا آموزشگاه میگه باید یه گواهی دیگه بیاری که اعتبار داشته باشه.با توجه به اینکه من دیگه دانشگاه نمیرم(محروم از ادامه تحصیل شدم به خاطر دوترم مشروطی) حالا باید چیکار کنم تا روند پرونده گواهینامم به جریان بیفته آموزشگاه درخواست منو برای اخذ گواهینامه ارسال کنه.
ممنون میشم کمکم کنید…

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۶

    با سلام
    وقتی که شما کاردکس میگیرید دیگه گواهی تحصیلی نیاز نمیباشد فقط برای صدور کاردکس باید اعتبار داشت باشد .
    برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن 77400044

سارا
۱۳۹۵-۰۷-۰۵

با سلام…من امتهان ایین نامم رو دادم و قبول شدم و انتخاب امتهان عملی هم کردم.. اما پروندم به علتی پاره شد ,, حالا باید چیکار کنم ؟ مرسی

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۶

    با سلام
    برای المثنی مبلغ 10 هزار تومان باید پرداخت شود و مجددا پرونده صادر میگردد .

ستاره
۱۳۹۵-۰۷-۰۵

سلام من19 سالمه و میخوام گواهینامه بگیرم ولی میترسم آزمایش خون بدم حتما باید آزمایش خون بدم؟؟؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۶

    سلام
    آزمایش خون فقط چند قطره گرفته میشود ولی اطلاع داشتن از نوع گروه خونی الزامیست اگر میدانید نیاز به آزمایش مجدد نمیباشد .

vahid
۱۳۹۵-۰۷-۰۵

با سلام برادر من تو شهرستان سربازه و برای گواهینامه اونجا ثبت نام کرده و ازمون تئوری و عملی خود اموزشگاهم قبول شده اما به دلیل تموم شدن خدمتش نمیتونه امتحان ایین نامه و عملیو اونجا بده میخواستم بدونم که آیا میشه بقیه امتحاناشو بیاره تهران بده و اگرم میشه باید هزینه ای دوباره پرداخت کنه

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۷

    با سلام
    برای انتقال پرونده به شهر دیگر باید تسویه از آموزشگاه گرفته شود و توسط واحد صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی همان شهر تایید و به شهرک آزمایش تهران آورده شود و دستور نهایی که دامه پرونده اجرا شود و یا از اول ثبت نام نماید .

مرتضی
۱۳۹۵-۰۷-۰۵

سلام من متولد 77.8.7 هستم ایا میتونم در 95.8.7 برای گواهینامه اقدام کتم

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۷

    با سلام
    شما میتوانید فردای تولد ثبت نام نمایید .

حسام آینه چی
۱۳۹۵-۰۷-۰۳

سلام من اسکارهای پوستی دارم میتونم گواهینامه بگیرم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۷

    با سلام
    فقط در صورت تایید پزشک میتوانید گواهینامه بگیرید

mmd
۱۳۹۵-۰۶-۳۱

با سلام من برای تعیین وضعیت نظام وظیفه گواهی اشتغال به تحصیل از دبیرستانمون گرفتم(پیش دانشگاهی رو تموم کردم و فارغ التحصیل هستم) وبرای آموزشگاه بردم در تاریخ 95/6/27 امتحان آیین نامه و عملی دادم و قبول شدم(گواهی اشتغال به تحصیلم هم تا 95/6/31اعتبار داره)الان که آموزشگاه میخواد پرونده منو برای صدور گواهینامه بفرسته میگه که اعتبار گواهی اشتغال به تحصیلم کمه و یا باید یه گواهی اشتغال به تحصیل دیگه بیارم یا اینکه باید برگه اعزام به خدمت بیارم مشکل اینه که امسال من دیگه دانش آموز نیستم که گواهی اشتغال به تحصیل بتونم بگیرم و میخوام یک سال پشت کنکور بمونم(دانشجو هم نیستم)حالا باید چیکار کنم؟هرچه سریعتر جواب منو بدید ممنون میشم…

    admin
    ۱۳۹۵-۰۷-۰۷

    با سلام .گواهی اشتغال به تحصیل باید تا مرحله ی صدور کاردکس اعتبار داشته باشد پس از آن با صدور کاردکس اعتبار دوساله میگیرد.

علیرضا
۱۳۹۵-۰۶-۳۱

با تشکر از پاسخ سریع شما

طیبه
۱۳۹۵-۰۶-۳۱

سلام مجدد…با تشکر از حسن مسئولیت و پاسخگویی خوبتون
ببخشید سوال منم میشه جواب بدید
من تیر 92 ثبت نام کردم.تمام مراحل آموزشی تئوری و شهری را گذراندم ولی هیچ امتحانی ندادم.نه آیین نامه نه داخل شهری و نیمه تمام ماند..پارسال قبل اتمام دو سال به آموزشکاه مراجعه کردم.گفتند چون هیچ امتحان داخل شهری ندادی بعد شش ماه پرونده ت باطل شده و باید دوباره پول ثبت نام بدی و پرونده تشکیل بدی و جای دیگه هم نمیتونی بری ..همینجا دوباره باید پول ثبت نام بدی
میخواستم بدونم حرف ایشان درست بوده؟
الان من بعد گذشت سه سال باید چکار کنم…همون آموزشگاه قبلی بدون هرینه میتونم برم و بگم باید بدون هزینه منو دوباره پذیرش کنید؟
یا میتونم برم آموزشگاه دیگه ای و دوباره با پرداخت هزینه پرونده جدید تشکیل بدم ؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۳۱

    با سلام
    طبق قانون جدید 1395 کارنامه و کلاس آموزشی در صورتی که کاردکس صادر نگردد 6 ماه اعتبار دارد ولی با توجه به اینکه کارنامه شما برای 3 سال قبل میباشد آموزشگاه میتواند پرونده شما را ادامه دهد ولی فقط این در صورت همکاری مدیر آموزشگاه میباشد ولی طبق روند اداری نمیباشد .
    میتونید با گرفتن تسویه از اون آموزشگاه و مراجعه به شهرک در آموزشگاه دیگری ثبت نام نمایید

      طیبه
      ۱۳۹۵-۰۷-۰۱

      تشکر از وقتی که گذاشتید…سپاس

علیرضا
۱۳۹۵-۰۶-۳۰

با عرض سلام و خسته نباشید
واقعا دمتون گرم که همه ی سوالات رو جواب میدید
یه سوال داشتم: زمانی که کلاس ها تموم شد و امتحان رو هم قبول شدیم گفته شده حدود 7 تا 20 روز طول میکشه تا گواهی نامه به دست ما برسه. حالا میخواستم بدونم که توی این مدت با برگه ای که به ما میدن یا اگر لازم هست برگه ای بگیریم میتونم رانندگی کنم یا باید منتظر گواهی نامه بمونم
با تشکر

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۳۱

    با سلام و تشکر از لطف شما
    فقط در صورتی که گواهینامه رانندگی به دست شما رسیده باشد حق رانندگی دارید و در غیر این صورت رانندگی با هر برگه ای غیر قانونی میباشد

زهرا
۱۳۹۵-۰۶-۲۹

سلام ببخشید واسه هربار مردودی باید 37تومن بدیم یا کمتر میشه دفعه های بعد؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۹

    باسلام
    در صورت مردودی در آزمون شهر باید یک کلاس 36 تومانی و یک فیش 1000 تومانی و پرداخت نقدی 9000 که جمعا 46000 تومان میشود

احمد
۱۳۹۵-۰۶-۲۷

سلام با تشکر از توضیحلاتی که دادین من امروز رفتم و ثبت نام کردم به امید موفقیت

مازیار حسن پور
۱۳۹۵-۰۶-۲۵

سلام.بنده امتحان آیین نامه اصلی رو قبول شدم ولی در امتحان فرمان دو بار افتادم. تا چه مدت میتونم امتحان فرمان ندم بدون اینکه لازم باشه دوباره آموزشگاه ثبت نام کنم؟آیا باید بعد اون مدت دوباره آیین نامه رو امتحان بدم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۸

    با سلام
    پرونده از تاریخ صدور کاردکس 2 سال اعتبار خواهد داشت و نیاز به هزینه مجدد نمیباشد ولی در صورتی که رانندگی شما ضعیف باشد کلاس رانندگی چند جلسه ارائه میگردد .

محمد
۱۳۹۵-۰۶-۲۲

سلام ببخشید میشه بگید از موقعی که تو آموزشگاه ثبت نام میکنیم تا مرحله آخر که قبول بشیم چه مدت طول میکشه؟؟؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۳

    با سلام
    مدت زمان طی آموزش آیین نامه و رانندگی 20 روز میباشد و یک روز هم برای آزمون زمان نیاز دارد .

امین امامی
۱۳۹۵-۰۶-۲۱

با عرض سلام و خسته نباشید
من متولد12.3.77 هستم و امسال سال اول که کنکور دادم من امتحان عملی که افسر می گیره 6مهر هست ایا می تونم امتحان بدم یا باید حتما برم دانشگاه و بعد امتحان بدم خواهش می کنم راهنمایی کنید

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۳

    با سلام
    اگر تا قبل پایان شهریور کلاس های رانندگی به اتمام برسد و موفق به دریافت برگه آزمون ( کاردکس ) شوید نیاز به دریافت برگه جدید نمیباشد .

عبدالاحد
۱۳۹۵-۰۶-۲۰

سلام میشه اموزشگاه نرفت وگواهی نامه گرفت؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۱

    با سلام
    فقط با ثبت نام در آموزشگاه امکان گرفتن گواهینامه وجود دارد .

پانته آ
۱۳۹۵-۰۶-۱۹

سلام ببخشيد من متولد ٧٧/٧/٢٦ هستم الان ميتونم گواهي نامه بگيرم؟
كارت ملي هم حتما بايد باشه ؟ من شناسنامه ام قديميه كارت ملي هم ندارم ?

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۰

    با سلام
    امسال فردای تولد میتوانید با کارت ملی و شناسنامه ثبت نام نمائید .

mostafa
۱۳۹۵-۰۶-۱۸

سلام من18سالم کامل نشده ایا با گواهی اشتغال تحصیل گواهینامه بهم تعلق میگیره یا باید 18سال کامل بشه بعد اشتعال تحصیل بگیرم خواهشاااا جواب بدین ممنون میشم

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۲۰

    با سلام
    باید 18 سال تمام شود

سعید
۱۳۹۵-۰۶-۱۵

س من کلاس های اموزش از راه دور شرکت میکنم ایا وقتی 18سالم شد میتونم گواهی اشتغال به تحصیل بگیرم

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۵

    با سلام
    باید اینکه گواهی میدن یا نه رو از مرکز آموزش خودتون بپرسید ولی برای ثبت نام گواهی تحصیلی نیاز است .

محمد
۱۳۹۵-۰۶-۱۴

سلام خسته نباشيد
ميشه الان برم اموزشگاه رانندگي ثبت نام كنم بعد تو مهر اشتغال به تحصيل ببرم؟؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۵

    با سلام
    همه آموزشگاه ها این مورد را قبول نمیکنند قبل از ثبت نام با آموزشگاه های نزدیک خود تلفنی هماهنگ کنید

علی
۱۳۹۵-۰۶-۱۳

سلام من متولد77/5/7هستم کنکور دادم معافی هم خود سیستم شش ماه زده برا گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل باید به مدرس برم یا جای دیگه؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۴

    با سلام گواهی از مدرسه صادر میگردد

عباس
۱۳۹۵-۰۶-۱۱

سلام
یک شنبه هفته قبل آیین نامه و عملی رو قبول شدم و تکمیل پرونده هم کردم.
این هفته هم رویت بود و مدارک کامل و بدون نقص به مرکز ارسال شدن
میخواستم بدونم تا زمان صدور و تحویل کارت چقد طول میکشه؟؟

هادی
۱۳۹۵-۰۶-۱۱

سلام من 95/4/21 قبول شدم ولی الان 52 روزه که گواهینامه م نرسیده پست هم رفتم گفتن چیزی به ما نفرستادن و دوستای من تو آموزشگاه های دیگه بعد از من‌ قبول شدن ماله اونا تو پنج روز اومده دستشون
حالا مشکل از کجاست من‌ چجوری و از کجای پیگیری کنم که وضعیت پرونده من چیه؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۴

    با سلام حتما از آموزشگاه پیگیری کنه

علی
۱۳۹۵-۰۶-۱۰

اعتبار معاینه چشم چند ماهه؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۴

    1 سال اعتبار معاینه چشم میباشد

اسکندری
۱۳۹۵-۰۶-۰۹

سلام خسته نباشید . خواستم بدونم چقدر طول میکشه که گواهینامه صادر و به دستمون برسه؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۴

    سلام
    صدور گواهینامه بین 10 تا 30 روز کاری طول خواهد کشید

علی
۱۳۹۵-۰۶-۰۷

من الان متولد 1377/10/26هستم
میخواستم بدونم دقیق کدوم تاریخ میتونم برم برا ثبت نام گواهنامه

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۸

    با سلام
    27 10 95 میتوانید ثبت نام کنید

ف.س
۱۳۹۵-۰۶-۰۶

سلام
من شهریور پارسال تمام کارهای گواهینامه رو کردم و همه مراحل رو تکمیل کردم آزمون آیین نامه افسر رو هم دادم اما به علت مشکلاتی که همون روز برام پیش اومد نتونستم برم امتحان توشهری بدم. الان اگر برم آموزشگاه میفرستنم برای توشهری یا دوباره باید امتحان آیین نامه بدم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۸

    با سلام فقط آزمون شهر رو شرکت میکنید کاردکس شما 2 سال اعتبار دارد

پویا
۱۳۹۵-۰۶-۰۶

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم آیا تو هیچ کدوم از مراحل ثبت نام تا دریافت گواهینامه، تست اعتیاد یا تست نیکوتین گرفته میشه از فرد یا نه؟
با تشکر.

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۶

    با سلام خیر گرفته نمیشود

borna
۱۳۹۵-۰۶-۰۵

با سلام لطفا سوالم را پاسخ دهید ، بنده متولد 1377/07/01 ( یک مهر ) هستم و 2 مهر امسال حدود 26 روز دیگه مجاز به ثبت نام دادن آزمون میباشم… سوال من اینجاست که بنده اشتغال به تحصیل به تاریخ انقضای 31 شهریور 1395 رو دارم یعنی خرداد ماه امتحان ندادم تا شهریور بتوانم اشتغال به تحصیل دریافت کنم و تنها مشکلم این 2 روز مابین اختلافه … ایا میتونم 2 روز رو بدون مشکل سپری کنم یا باید از راه دیگری اقدام کنم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۱۴

    با سلام
    ثبت نام فردای تولد از ابتدا تا انتهای دوره کلاس 20 روز طول خواهد کشید و بعد از تایید شدن میتوانید کاردکس بگیرید و تا ااون موقع باید گواهی تحصیلی اعتبار داشته باشد .

حمید
۱۳۹۵-۰۶-۰۳

با من فارغ التحصیل سال چهارم دبیرستان هستم و امروز رفتم گواهی اشتغال به تحصیل بگیرم گفتند که نمیشه و باید از دانشگاه بگیری الان که باید چه کار کنم.

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۵

    با سلام
    میتوانید ثبت نام کنید ولی برای شرکت در آزمون باید گواهی تحصیلی داشته باشید

Sadegh
۱۳۹۵-۰۶-۰۳

سلام. من تقریبا یکسال پیش گواهینامه گرفتم. ولی پزشک راهنمایی موقع معاینه به دلیل وزن بالای صد کیلو منو فرستادن کمیسیون. اونجا هم وقتی معاینه کردن گفتن مشکلی نیس ولی گواهینامه پایه سه منو یکساله زدن. حالا سوال من اینه ایا برای تمدید اقدامی باید بکنم یا نه خود بخود تمدید میشه؟ اگه تمدید باید بشه مراحلش چیه ؟ دوباره باید کمیسیون برم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۵

    با سلام
    باید بعد از یکسال برای تمدید به پلیس +10مراجهه نمایید و دکتر مججد تایید نماید

عسل
۱۳۹۵-۰۶-۰۲

با سلام و خسته نباشید
ببخشید ایا شماره عینک محدودیتی برای گرفتن گواهی نامه ایجاد میکنه؟ و اگه کسی شماره عینکش بالا باشه نمیتونه گواهی بگیره؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۵

    با سلام
    فقط دکتر در این مورد نظر میدهد ولی عموما اگر با عینک دید کافی به دست بیاید شما تایید میشوید

عباس
۱۳۹۵-۰۶-۰۲

سلام خسته نباشید.
ی سوال داشتم… آیا این امکان وجود داره که من گواهی معاینه چشم رو از شهر دیگه بگیرم و بقیه مراحل رو توی شهر خودم انجام بدم؟؟؟؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۶-۰۵

    با سلام با مراجعه به شهرک و تایید شدن پرونده ادامه مراحل در شهر جدید امکان دارد

محمد منصوری
۱۳۹۵-۰۵-۱۱

سلام من متولد ۱۳۷۷/۷/۹ هستم دقیقا چند ماه دیگه میتونم برا گواهی نامه ثبت نام کنم .

    ناشناس
    ۱۳۹۵-۰۵-۱۱

    درس هم میخونم برا اشتغال به تحصیل مشکلی هم ندارم

    محمد منصوری
    ۱۳۹۵-۰۵-۱۲

    مدرک اشتغال به تحصیل هم میتونم بگیرم

      admin
      ۱۳۹۵-۰۵-۱۲

      با سلام
      بله میتوانید بگیرید .

        محمد منصوری
        ۱۳۹۵-۰۵-۱۲

        ۲ ماه دیگه میرم ۱۸ سالگی یعنی دیگه مشکلی نیست اشتغال به تحصیل هم دارم ؟!

    admin
    ۱۳۹۵-۰۵-۱۲

    با سلام و آرزوی روزی سرشار از خوشی برای شما
    شما 10 07 امسال میتوانید ثبت نام کنید .

    ناشناس
    ۱۳۹۵-۰۵-۲۶

    دو روز دیگ

متین
۱۳۹۵-۰۵-۰۹

سلام، با گواهی اشتغال به تحصیل پیش دانشگاهی میتونیم گواهینامه بگیریم ؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۵-۱۱

    با سلام

    بله میتونید

امیر
۱۳۹۵-۰۵-۰۵

ببخشید معافیت تحصیلی با اشتغال ب تحصیل تفاوت داره؟
و اینک چقدر اعتبار داره چون اعتبار نزده

    admin
    ۱۳۹۵-۰۵-۰۶

    با سلام
    معافیت برای پلیس +10 میباشد ولی بعضی از دبیرستان ها خودشان میفرستن اگر نباشه میتونید خودتون تحویل پلیس +10 بدهید ولی تاییدیه اون باید به آموزشگاه داده بشه تا بتوانید با گواهی تحصیلی در آموزشگاه ثبت نام نمایید

رامين
۱۳۹۵-۰۵-۰۳

سلام و عرض ادب
پسرم گواهي اشتغال به تحصيل را از دبيرستان خود واقع در شهر تهران گرفته و به تاييد آموزش و پرورش منطقه نيز رسانده است. آيا مي تواند باقي مراحل اخذ گواهينامه رانندگي را در شهر ديگري ادامه دهد. يعني به يكي از آموزشگاههاي رانندگي در شهر ديگري مراجعه و آموزش ببيند؟
متشكرم

    admin
    ۱۳۹۵-۰۵-۰۵

    با سلام
    در صورت تایید راهنمایی و رانندگی شهر مقصد امکان پذیر است .

من
۱۳۹۵-۰۵-۰۲

ببخشید من متولد1378/8/28هستم میشه بدونم پاییزی که در راهه و میخواد برسه شامل گرفتن گواهینامه میشم لطفا راهنمایی میخوام

    admin
    ۱۳۹۵-۰۵-۰۵

    خیر امکان پذیر نیست .

سارا
۱۳۹۵-۰۴-۳۱

سلام من تقریبا دوسال پیش در امتحان آیین نامه قبول شدم و هنوز دو ماه از مهلتم باقی مونده امروز امتحان تو شهری دادم و رد شدم اما آموزشگاه لج کرده و نمیذاره امتحان تو شهری بدم بعد از این دو ماه تکلیف من چیه؟ از اول باید همه هزینه هارو پرداخت کنم؟

    admin
    ۱۳۹۵-۰۵-۰۵

    با سلام
    خیر نیاز نیست فقط معاینه چشم و چند جلسه کلاس نیاز است

ali
۱۳۹۵-۰۴-۳۰

با سلام. من در تابستان 91 در یک اموزشگاه رانندگی ثبت نام کردم و کلاسهای تئوری و عملی را گذراندم ولی در هیچ کدام از آزمون های آموزشگاه و شهری و ایین نامه شرکت نکردم . الان با گذشت 4 سال آیا پرونده ی من به کل باطل شده است و باید از اول ثبت نام کنم ؟؟ یا راه دیگری هست؟ لطفا راهنمایی فرمایید؟؟

فرهاد
۱۳۹۵-۰۴-۳۰

با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت أدمين محترم و پاسخگو.
من امروز رفتم مدرسه برأي گرفتن گواهي اشتغال به تحصيل ولي متاسفانه بهم ندادن و گفتن تو ديگه قبول شدي و الان فارغ التحصيل به حساب مياي!الان ديگه بايد بري از طريق پليس١٠+ اقدام كني.منم رفتم اونجا و بهم گفتن برو نامه معافيت تحصيلي از مدرسه بگير حالا من خواستم بدونم أيا منظور از نامه معافيت تحصيلي همون گواهي اشتغال به تحصيل بوده يا نه؟و اينكه اصلا الان كه گواهي مدرسه بعم نميده أيا پليس10+ به من گواهي اشتغال به تحصيل ميده كه من بخونم الان گواهينامه بگيرم يا نه؟؟؟خواهش ميكنم هر كي تجربه چنين چيزي رو داره راهنمايي كنه سپاس.

    admin
    ۱۳۹۵-۰۴-۳۱

    با سلام
    طی تجربه هنرآموزان در صورتی که ترم تمام بشه مدرسه برای دادن گواهی تحصیلی با مشکل روبروست ولی میتونن کار شما رو انجام بدن پس اگر بتونید با مدیر هماهنگ کنید احتمال گرفتن گواهی وجود دارد در غیر این صورت باید از دانشگاه گواهی بگیرید .

ندا
۱۳۹۵-۰۴-۲۹

سلام پرداخت هزینه به چه صورت است ؟ ایا کل هزینه باید یک جا به حساب واریز بشه؟