ثبت نام رانندگی

صفر تا صد ثبت نام رانندگی

خودمونی براتون مراحل ثبت نام گواهینامه رانندگی پایه سه رو توضیح میدم ! البته با توجه به شیوع کرونا :

مربیان آموزش رانندکی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه پایه سه :

  1. شناسنامه + کپی صفحه اول و دوم
  2. کارت ملی + کپی
  3. شش قطعه عکس جدید و متفاوت با عکس شناسنامه
  4. اطلاع از کدپستی و گروه خونی

مراحل ثبت نام گواهینامه پایه سه :

ثبت نام در آموزشگاه:

در ابتدا با مدارک خود که در بالا ذکر شد، به آموزشگاه مورد نظر مراجعه میکنید. برای اطلاع از لیست آموزشگاه های پایه سه تهران اینجا کلیک کنید. در این مقاله برای شما کامل توضیح داده ایم که چگونه و با چه معیارهایی می توانید آموزشگاه رانندگی مناسبی برای خود انتخاب کنید. با مراجعه حضوری به آموزشگاه، ثبت نام خود را کامل رو انجام داده و تاریخی برای شروع 8 جلسه کلاس آنلاین آیین نامه به شما اعلام میشود. کلاس های آنلاین در سایت راهگشا در حال اجرا هست.

 فیلم آموزشی نحوه شرکت در کلاس آنلاین هم در اینستا و هم در سایت هست.(برای مشاهده فیلم آموزشی ورود به کلاس کلیک کنید)

 

معاینه پزشکی:

بعد از ثبت نام رانندگی در آموزشگاه باید برای معاینه پزشکی اقدام کنید. شما برای معاینه پزشکی تنها دو روز اداری مهلت دارید. ما لیست کاملی از مراکز معاینه چشم در کل تهران رو برای شما فراهم کردیم(لیست مراکز معاینه پزشکی)

اسامی پزشکان معاینه چشم گواهینامه رانندگی

معاینه پزشکی شامل معاینه چشم و وضعیت جسمانی شما می باشد. بعد از معاینه پزشکی نیاز به مراجعه به آموزشگاه یا تماس نیست و اطلاعات سیستمی ارسال میشود.

شروع 8 جلسه کلاس آیین نامه آنلاین:

حدود یک هفته بعد از ثبت نام رانندگی، درصورتیکه به معاینه پزشکی رفته باشید، کلاس های آیین نامه شروع میشود. در صورت غیبت در جلسه اول، یک هفته از شرکت در کلاس ها محروم خواهید شد. (برای دریافت pdf کتاب آیین نامه 1402 کلیک کنید)

کلاس آیین نامه

12 جلسه کلاس عملی شهر:

نوبت بخش هیجان انگیز ماجراست که از روز اول ثبت نام رانندگی منتظر آن بودید. کلاس های آیین نامه که تمام شد به آموزشگاه مراجعه میکنید. کلاس های شهر خود را با استاد دلخواه و در زمان مد نظر خود انتخاب میکنید.

بانوان در صورت داشتن همراه بالای پانزده سال می توانند با مربی آقا کلاس داشته باشند. 

همراه داشتن پوشه و کارنامه در هر جلسه اجباری و الزامی است.

برای کنسلی یا جا به جایی 2 روز اداری قبل باید با آموزشگاه خود هماهنگ کنید.

آزمون شهر

صدور کاردکس:

 بعد از به اتمام رسیدن کلاس های شهری، به آموزشگاهی که ثبت نام رانندگی کرده اید مراجعه میکنید و با گرفتن کاردکس ، مجوز شرکت در آزمون آیین نامه را میگیرید. برای گرفتن کاردکس باید پوشه و کارت بانکی به همراه داشته باشید. همچنین از این پس به مدت دوسال مهلت شرکت درآزمون ها را دارید.برای آشنایی بیشتر با کاردکس اینجا کلیک کنید.

کاردکس

شرایط آزمون آیین نامه:

روز آزمون در هر آموزشگاه متفاوت است. برای مثال اگر روز آزمون آموزشگاه شما شنبه و چهارشنبه باشد، شما عزیزان باید دو روز کاری قبل (یعنی دوشنبه یا چهارشنبه) به سایت udriver مراجعه کنید و برای آزمون آیین نامه وقت بگیرید. همانطور که میدانید تنها خواندن کتاب کافی نیست. بنابراین ما برای شما نمونه سوالاتی طراحی و گردآوری کردیم که حتما و حتما در این مسیر یاریگر شما خواهند بود.(تمرین نمونه سوالات آیین نامه)

سوالات آیین نامه

شرایط آزمون شهر:

روز این آزمون هم در آموزشگاه های مختلف متفاوت است. با مراجعه به آموزشگاه میتوانید برای این آزمون وقت بگیرید . اگر آزمون شما بصورت آنلاین رزرو می شود اینجا کلیلک کنید.

آزمون آیین نامه

در شرایط کرونا بعد از قبولی آزمون شهر حدود دو ماه زمان لازم است تا گواهینامه رانندگی شما ارسال شود.

توضیحات در مورد ریز هزینه ها ثبت نام رانندگی:

هزینه برای هشت جلسه کلاس آیین نامه:  464/000 تومان

هزینه کل 12 جلسه کلاس شهری: 3/672/000 تومان

قیمت کتاب آیین نامه 1402: 74/000 تومان

مبلغ کلاس اضافه شهر(درصورت نیاز): 306/000 تومان

فیش بانکی جهت صدور کاردکس: 305/000 تومان

آزمون آیین نامه: 26/000 تومان

آزمون شهری: 61/000 تومان

تذكرات خیلی مهم برای متقاضیان ثبت نام رانندگی پایه سه:

1 : در صورت عدم حضور در جلسه اول از حضور در مابقي كلاسها محروم مي باشيد.
2 : براي شركت در كلاس هاي رانندگي گذراندن 8 جلسه كلاس تئوري الزاميست.
3 : 12 جلسه كلاس رانندگي حداقل آموزش پيشنهاد شده از طرف موسسه ميباشد.
4 : براي شركت در كلاسهاي رانندگي همراه داشتن پوشه الزاميست.
5 : داشتن همراه فقط براي بانواني كه مربي آقا انتخاب مينمايند مجاز و اجباري ميباشد.( همراه بالاي 15 سال )
6 : زمان آموزش رانندگي 24 ساعت ميباشد.(دوازده جلسه دو ساعته)
7 : جهت تغيير و يا كنسل كردن كلاس هاي شهري بايد 24 ساعت قبل به دفتر آموزشگاه اطلاع دهيد در صورت عدم اطلاع ، برای شما غيبت محسوب شده و كلاس جايگزين شامل هزينه مجدد ميباشد.
8 : در روز آزمون اصل شناسنامه و پرونده را به همراه داشته باشید.

9 : تمامی مراحل ثبت نام باید به صورت حضوری در آموزشگاه انجام شود. به هیچ عنوان به گول تبلیغات دریافت گواهینامه غیر حضوری را نخورید.
10 : پرداخت هزینه ها در آموزشگاه ها از طریق دستگاه کارتخوان یا نقدی انجام می شود. حداقل هزینه قابل پرداخت در روز ثبت نام، هزینه کلاس های آیین نامه است.

11 : اگر هنرجویی قبلا در آموزشگاه دیگری ثبت نام کرده باشد، نمی تواند در آموزشگاه دیگری قبت نام کند.
12 : پرونده ای که در روز اول ثبت نام تشکیل می دهید تنها یکسال اعتبار دارد. این به آن معناست که یکسال برای گذراندن کلاس های تئوری و عملی فرصت دارید. درصورت عدم گذراندن کلاس ها در این زمان، هزینه شما سوخت می شود و باید مجدد از اول ثبت نام کنید.

13 : هنرجویان موظف هستند پس از اتمام کلاس های شهری تا 15 روز، گواهی مهارت و کاردکس خود را دریافت کنند. با دریافت کاردکس شما دوسال برای شرکت کردن در آزمون های آیین نامه و شهری فرصت خواید یافت.

ترس از رانندگی

گواهینامه گرفتی ولی اصلا نمی تونی پشت ماشین بشینی؟ ترس از رانندگی داری و حتی تصور اینکه خودت بتونی یه روز به تنهایی رانندگی کنی

Read More »

تعویض پلاک خودرو

تتجربه شخصی من میگه، بعد از کارشناسی ماشین، غول آخر خرید ماشین دست دوم همین تعویض پلاک خودرو است. هرچند این روزها با الکترونیکی شدن

Read More »
شرایط سنی دریافت گواهینامه

شرایط سنی دریافت گواهینامه

دریافت گواهینامه رانندگی در ایران چه شرایط سنی دارد؟ مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه رانندگی در سال 1402 چیست؟ شرایط سنی

Read More »

گواهینامه پایه سوم

گواهینامه پایه سوم اولین مدرکی است که برای پشت ماشین نشستن نیاز دارید. اگر علاقمند هستید هرچه سریع تر رانندگی را بیاموزید و با ماشین

Read More »
مدت اعتبار گواهینامه

مدت اعتبار گواهینامه

حتما شما هم اطلاع دارید گواهینامه رانندگی مدتی محدود اعتبار دارد. اما مدت اعتبار گواهینامه رانندگی چقدر است و چه زمانی باید برای تمدید آن

Read More »

دنده مرده

ماشین ها یا گیربکس دستی هستند یا گیربکس اتوماتیک. در خودروهای اتوماتیک همانطور که از نامشان پیداست، تغییر دنده و افزایش شتاب خودرو به صورت

Read More »
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 3.5]

648 نظر

منصور
۱۳۹۶-۰۷-۰۱

سلام ببخشید من امروز آزمون آیین نامه رو قبول شدم ولی آزمون شهری رو قبول نشدم الان باید چقدر واریز کنم؟

    mehdi
    ۱۳۹۶-۰۷-۰۴

    با سلام هزینه ازمون برای بار اول 6 هزار تومان ومجدد 10000 تومان میباشد

Mansour
۱۳۹۶-۰۶-۳۱

با سلام
بعد از گرفتن کاردکس دیگه نیازی ب گواهی اشتغال هست یا نه؟
من کاردمسمو گرفتم ولی اعتبار گواهی تموم شده میتونم گواهینامه بگیرم؟؟؟

    mehdi
    ۱۳۹۶-۰۷-۰۴

    با سلام بله میتونید

سارا
۱۳۹۶-۰۶-۲۵

سلام.من الان تابستونه و شمال ثبت نام کرده بودم ولی شهر دیگه زندگی میکنم و کلاسام تموم شده ایین نامه ها رو قبول شدم ولی واسه شهر رد شدم بار اول حالا برای بار بعدی باید برم شهر خودمون وقت ندارم که اینجا بمونم دیگه خواستم بدونم من میتونم انتقالی بگیرم؟اخه میگن سخت انتقالی میدن و اینکه ایا دوباره باید هزینه بدم و دوباره امتحان ایین نامه؟و اینکه چه چیزهایی نیازه که صددرصد انتقالی رو بدن؟لطفا زود جواب بدین گیر کردم

    admin
    ۱۳۹۶-۰۶-۲۶

    با سلام
    برای انتقالی به شهر دیگه داشتن مدرک مثل اجاره نامه و قبض کافی میباشد و در ضمن آزمون آیین نامه و معاینه چشم مجدد باید انجام بشه

مصطفی
۱۳۹۶-۰۶-۲۴

با سلام
وقت بخیر
من کلاسای آموزشیم تموم شده، امتحان آیین نامه رو قبول شدم و شهری رو هم یه بار رد شدم
اعتبار اشتغال به تحصیلم تا اخر شهریوره و چون فارغ التحصیل شدم نمیتونم دیگه گواهی بگیرم
آیا میتونم در پاییز امتحان شهری مجدد بدم؟

    mehdi rahimi
    ۱۳۹۶-۰۶-۲۵

    با سلام
    بله میتونید .

هاله
۱۳۹۶-۰۶-۲۱

با سلام.
من دوم شهریور 95 کلاس رانندگی ثبت نام کردم و کلاسای آیین نامه رو گذروندم .قرار شد کلاسای شهری من رو 6 تا 8 بذارن که متاسفانه 6 تا 8 آذر ماه گذاشتن!
من چند جلسه رفتم دیدم خیلی تاریکه و کلاسا رو ادامه ندادم گذاشتم واسه تابستون امسال که رفتم آزمون مقدماتی آیین نامه رو دادم و قبول شدم.منتهی زمانیکه رفتم واسه کاردکس گفتن مهلت تشکیل کاردکس شما تموم شده و باید کل هزینه رو از نو پرداخت کنید!
و از نو همه ی مراحل طی شه!!!!!!!!همچین چیزی قانونیه؟

ندا
۱۳۹۶-۰۶-۰۹

سلام ، کاردکس من تا 4 مهرماه 96 اعتبار دارد و من در تاریخ 9 شهریور ماه 96 امتحان شهری رو قبول شدم. اگر گواهینامه ی من بعد از پایان کاردکس صادر بشه گواهی نامه باطل می شود ؟

    mehdi rahimi
    ۱۳۹۶-۰۶-۱۲

    با سلام
    خیر مشکلی ایجاد نمیشود

      ناشناس
      ۱۳۹۶-۰۶-۲۲

      اگر کاردکس بیافته برا مهر مشکلی پیش میاد؟

فرشاد
۱۳۹۶-۰۶-۰۹

سلام.من شنیدم که مدت اعتبار اشتغال به تحصیل تموم بشه دیگه گواهینامه نمیدن.مثلا من دانشجوی ترم اخرم.شهریور اشتغال به تحصیل میگیرم و اعتبارش تا پایان شهریوره و ثبت نام میکنم کلاسارو میام.آیین نامه و شهری رو هم قبول میشم.حالا اگه یه طوری بشه که ازمون شهری من تو مهر ماه باشه یعنی زمانی که دیگه با دانشگاه تسویه کردم و دیگه دانشجو نیستم،این از نظر راهنمایی رانندگی مشکلی نداره؟؟یعنی گواهینامه برام صادر میکنه؟؟

    احمد
    ۱۳۹۶-۰۶-۱۵

    اگه بتونی کاردکستو بگیری تا قبل شهریور اکی هست

ناشناس
۱۳۹۶-۰۶-۰۹

سلام شرمنده من آبان ماه 94 کاردکس شدم اما به دلایلی آزمون ایین نامه اصلی و شهر رو شرکت نکردم و تازه میخوام اقدام کنم میخواستم بدونم اگر کاردکس من باطل شود من دوباره از اول باید ثبت نام کنم و تمام مراحل کلاس های تئوری و مهارتی عملی رو باید مجددا بگذرونم ؟؟؟ …. حقیقتا میدونم سؤالم تکراریه و از این بابت شرمنده اما واقعا استرس دارم ممنون میشم اگر پاسخگو باشید

ابراهیم
۱۳۹۶-۰۶-۰۲

سلام،من گواهی اشتغال به تحصیل از دبیرستان گرفتم و در آموزشگاه ثبت نام کردم و دارم کلاسای آیین‌نامه رو طی میکنم.اگه صدور کاردکس و امتحان شهر توی مهرماه بیفته که از مدرسه فارغ التحصیل شدم و دانشجو محسوب میشم،میتونم گواهینامه رو بگیرم یا نه؟

طوبی
۱۳۹۶-۰۵-۳۱

با سلام من سه سال پیش در یک آموزشگاه ثبت نام کردم همه مراحلش قبول شدم جز مرحله عملی که توسط افسر گرفته میشه.سوال من اینه
ایا کاردکس من باطل شده و من باید مجددا آیین نامه که توسط افسر آزمون گرفته میشه امتحان بد؟ سوال دوم آیا کلا میتونم برم یه آموزشگاه دیگه ثبت نام کنم و گواهینامه م رو از آموزشگاه دیگه بگیرم.با تشکر

سپيده
۱۳۹۶-۰۵-۲۷

سلام، من كلاس هاي تئوري و شهريم رو تو يه آموزشگاهي رفتم و تموم كردم ولي هنوز آزمون آيين نامه رو قبول نشدم، دوست داشتم آموزشگام رو عوض ميكردم، حتي اگه برم شهرستان هم مشكلي ندارم. نميدونم چيكار كنم… اگه برم شهرك آزمايش قبول ميكنن كه آموزشگاهمو عوض كنم برم يه جاي ديگه ثبت نام كنم؟ ممنونم

    mehdi rahimi
    ۱۳۹۶-۰۶-۱۲

    با سلام
    بله امکان جابجایی و ادامه مراحل پرونده بین شهر امکان پذیر میباشد . ( داخل شهر امکان پذیر نیست )

عسل انصاري
۱۳۹۶-۰۵-۲۵

سلام من اسفند ٩٤ ثبت نام كردم پارسال رفتم براي معاينه چشم و شهريور ماه كلاس هاي شهري و تئوري رو گذروندم ولي كاردكس رو نگرفتم تا امسال رفتم براي كاردكس گفتن بايد برم حذف اطلاعات كنمو دوباره معاينه چشم برم .الان بعد از معاينه چشم كلاس ها رو از اول بايد شركت كنم و هزينه مجدد پرداخت كنم؟؟

    mehdi rahimi
    ۱۳۹۶-۰۶-۰۱

    با سلام
    خیر میتوانید همان پرونده را مجدد پیگیری نمایید طبق دستور العمل جدید رهگشا در 15 مرداد ماه

فاطمه
۱۳۹۶-۰۵-۱۰

سلام من 6/5/95 تاريخ تنظيم قراردادم با اموزشگاه هست .بعد از اون همه كلاسا رو شركت كردم امتحانا را هم دادم قبول شدم به جز امتحان شهري.امتحان شهري را دو بار دادم ولي قبول نشدم.الان من بايد چيكار كنم؟يك ماه مونده تا از اون تاريخ يك سال بگذره.اگه يك سال بگذره همه چيز باطل. ميشه و دوباره از اول بايد برم؟

    admin
    ۱۳۹۶-۰۵-۱۴

    با سلام
    خیر پرونده شما اعتبار دارد

علی رضایی
۱۳۹۶-۰۵-۱۰

با عرض سلام و خسته نباشید
بنده در تاریخ 95/6 در دوره آموزشی شرکت کردم و در 95/8 هم آیین نامه مقدماتی رو پذیرفته شده بودم، هم دوره عملی رو گذرونده و آزمون مقدماتی رو پذیرفته شده بودم و کاردکس امتحان برایم صادر شد و معاینات رو انجام دادم و حتی آزمون آیین نامه اصلی رو هم پذیرفته شدم ، ولی هیچ آزمون عملی اصلی ندادم و به علت یک دوره کاری تا همین چند روز پیش تهران نبودم . خواستم بدونم در حال حاضر کاردکسم هنوز اعتبار داره و باید برای آزمون عملی اصلی برم یا اینکه همه مراحل رو باید مجددا طی کنم ؟با تشکر

    admin
    ۱۳۹۶-۰۵-۱۰

    با سلام باتوجه به تاریخ صدور کاردکس تا 2 سال پرونده شما اعتبار دارد .و فقط باید در آزمون شرکت نمایید .

بني فاطمي
۱۳۹۶-۰۵-۰۸

سلام من ١٤مردادسال ٩٤كاردكسم صادر شده ولي توي اين دوسال هنوز توي امتحانات شهري شركت نكردم. تازه هفته ي پيش اقدام كردم و فقط يك فرصت براي امتحان دارم قبل از ١٤مرداد.
ميخواستم بدونم اگر توي اين يك امتحان قبول نشم، و كاردكسم باطل شه، مجددا برام صادر ميكنن؟ يا بايد همه ي كلاس ها رو از اول برم و هزينه ي يك دوره كامل رو بپردازم و روند رو از اول مجددا طي كنم؟

    admin
    ۱۳۹۶-۰۵-۰۸

    با سلام
    بله مجدد صادر میشود و میتوانید با معاینه جسمانی در آزمون ها مجدد شرکت نمایید

      محمد
      ۱۳۹۶-۰۵-۲۱

      سلام
      ببخشید من گیج شدم. یه جا خوندم بعد دو سال کاردکس باطل میشه و باید همه چی از اول شروع کرد ولی الان میگین اگر قبول نشیم دوباره صادر میکنن؟

محمد
۱۳۹۶-۰۵-۰۴

با عرض سلام من متولد ۷۸/۳/۲۴هستم و معافیت تحصیلیم تا ۳۱شهریور اعتبار داره میخواستم بدونم اگه من قبل از ۳۱شهریور ثبت نام کنم و اگه به خاطر موندن توی نوبت برای اموزش رانندگی ،امتحان عملی دادنم به افسر مسئول بعد ازمحمد
۳۱شهریور بیوفته چی میشه ایا به من گواهینامه میدن چون به خاطر نوبت باید اموزش عملی بمونه برای بعد شهریور و اگه زود تر هم بدم ۱۵روز طول میکشه گواهینامه رو بدن دستم اون وقت بهم گواهینامه میدن

    admin
    ۱۳۹۶-۰۵-۰۸

    با سلام
    باتوجه به بخش نامه جدید در صورتی که در سیستم مجاز باشید تا مدت محدود میتواند ادامه کار را انجام دهد
    ولی در صورتی که پرونده خود را به آموزشگاه بعد از قبولی مربی رانندگی به آموزشگاه قبل از تاریخ پایان اعتبار گواهی تحویل دهد قطعا 2 سال اعتبار پیدا مینماید

Mohammad
۱۳۹۶-۰۴-۲۸

سلام من سال 94-95 دبیرستانو تموم کردم و یه سالم پشت کنکور موندم میخاستم بپرسم من که گواهی اشتغال به تحصیل ندارم میتونم تو اموزشگاه ثبت نام کنم در ضمن برگه معافیت تحصیلی هم گرفتم تا 97/2/25اعتبار داره

    admin
    ۱۳۹۶-۰۵-۰۳

    با سلام
    برای ثبت نام باید یکی از مدارک زیر را به همراه داشته باشید
    گواهی اشتغال به تحصیل
    گواهی اشتغال به خدمت
    برگه اعزام به خدمت بدون اضافه خدمت
    کارت پایان خدمت

Shiva
۱۳۹۶-۰۴-۲۵

سلام من در تاریخ 17/6/95 ثبت نام کردم و تنظیم قرار داد،پارسال ایین نامه مقدماتی رو قبول شدم اما مهارت عملی مقدماتی رو نه،که دو جلسه تکمیلی برای من در نظر گرفتن که من نرفتم دیگه تا بعد از شش ماه،به من گفتن که پرونده ام باطل شده و باید دوباره کلاسهای تىوری رو بر م و هزینه. صد هزارتومان از بنده گرفتن. در صورتی گواهی طی دوره آموزشی برای من صادر میشد که من هردو آزمون رو قبول شده باشم و بعد اون موقع ست که بعد از شش ماه باطل میشه درسته؟من چندین بار باشون بحث کردم اما زیر بار نرفتن نتونستن من رو به خوبی توجیه کنند

    admin
    ۱۳۹۶-۰۴-۲۶

    با سلام
    متاسفانه از امروز 26 مرداد 1396 تمام پرونده هایی که قبل از سال 95 تشکیل شده و گواهی آموزشی ( تاییدیه بعد از آزمون های مقدماتی )صادر نشده باطل اعلام گردید

      Shiva
      ۱۳۹۶-۰۴-۲۷

      سلام ،وقت بخیر
      پرونده بنده برج شش /نود و پنج تشکیل شده نه قبل از سال 95،و از تاریخ95/6/1 تصویب شده که یک سال برای گرفتن تاییدیه مقدماتی فرصت هست.

اباذر
۱۳۹۶-۰۴-۱۸

سلام خسته نباشید
من فارق التحصیل دانشگاه در تاریخ 96/3/31 هستم . گواهی اشتغال به تحصیل هم دانشگاه بهم نداده و طبق قانون نظام وظیفه یک سال فرجع دارم تا تاریخ 97/3/31 برا کنکور ارشد اماده بشم . می خواستم ببینم میتونم اقدام کنم برا گواهینامه داخل این فرجع یک ساله.
ممنون

    admin
    ۱۳۹۶-۰۴-۲۴

    با سلام
    بله امکان پذیر میباشد میتوانید با دریافت گواهی تحصیلی ثبت نام نمایید

علیرضا
۱۳۹۶-۰۲-۲۳

سلام قربان من سال نود در یکی از اموزشگاهی رشت شرکت کردم برای گرفتن گوتهینامه..حدودا یکی دوسال درگیرش بودم چون مقطعی میرفتم دنبالش. ولی موفق نشدم بگیرم..اخریندبار سال نود و دو رفتم …اعتبار کاردمسم داشت باطل میشد…میخاستم بدونم الان بعد از گذشت شیش سال از کلش و چهار سال از کاردکس..ایا فقط کاردکس باطل میشه یا کلا باید همه چی از اول شروع بشه…ممنون میشم کمکم کنیین

ناصر بدوي
۱۳۹۶-۰۲-۲۰

سلام من سال ١٣٧٦گواهينامه ماشين گرفتم وحال مي خواهم گواهينامه موتور بگيرم ايا بايد امتحان آيين نامه بايد بدهم

    admin
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۱

    با سلام
    بله برای دریافت هر گواهینامه باید آیین نامه مجدد شرکت نمایید .

احسان
۱۳۹۶-۰۲-۱۸

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و سایت خوبتون
دو تا سوال داشتم اول اینکه من متولد ۲۴ خرداد ۱۳۷۸ هستم و امسال مدرسم تموم میشه میخاستم بدونم با توجه به این که امتحانات ما ۱۰ خرداد تموم میشه من ۲۴ ام خرداد میتونم گواهی اشتغال به تحصیل بگیرم.؟
سوال دوم اینکه اگه ۲۴ خرداد گواهی رو بگیرم مدت اعتبار گواهی چقدره و تا کی میتونم گواهینامه بگیرم؟ چون دیگه مدرسم تموم میشه اخر خرداد.

    admin
    ۱۳۹۶-۰۲-۱۸

    با سلام
    گواهی تحصیلی شما تا تاریخ 30 شهریور اعتبار دارد اگر مدرسه پایان اعتبار زیر برگه ننویسد و شما میتوانید فردای تولد ثبت نام نمایید و ظرف 1 ماه کاردکس دریافت نمایید و بعد از دریافت کاردکس اعتبار گواهی اهمیتی ندارد

mona
۱۳۹۶-۰۲-۰۶

ببخشید حتما باید آزمایش بدیم؟؟ اگه بدونیم ک گروه خونیمون چیه کافی نیس ؟؟!!

    admin
    ۱۳۹۶-۰۲-۱۳

    با سلام
    در صورتی که از نوع گروه خونی اطلاع دارید فقط با دادن تعهد در آموزشگاه روی یک برگه این مشکل برطرف خواهد شد و نیاز به آزمایش نمیباشد

farnaz
۱۳۹۶-۰۱-۲۷

با سلام
در قرارداد که آموزشگاه به من داده نوشته شده که درصورتی که هنرآموزاز تاریخ انعقاد قراردادحداکثرظرف مدت یکسال تمام موفق به اخذ گواهی طی دوره آموزش نشودمیبایست دوره های آموزشی رامجددا طی نماید.پس چ جوری میشه که کاردکس2سال اعتبار دارد؟؟؟؟
اگر4بار امتحان شهری رو افتاده باشیم دیگه اجبار به کلاس برداشتن نیست؟؟؟با تشکر

    admin
    ۱۳۹۶-۰۱-۲۸

    با سلام
    اگر طی 1 سال کاردکس و یا نتونید امتحان رو شرکت کنید این مشکل به وجود میاد ولی در صورت دریافت کاردکس 2 سال اعتبار دارد .
    در صورتی که 4 بار مردود شوید برای آزمون پنجم نیاز به کلاس نیست

    pejvak
    ۱۳۹۶-۰۹-۰۲

    اقا تروخدا کمکم کنید من تموم امتحانای مقدماتی و اصلی و قبول شدم کلاسای عملی و آیین نامه هم رفتم ولی دقیقا روزی که قرار بود امتحان اصلی شهر و بدم پروندمو گم کردم الان نمیدونم تکلیفم چیه آموزشگاه میگه سه چهار ماه دیگه نمیدونم به شدت به گواینامه نیاز دارم !!؟؟؟

      admin
      ۱۳۹۶-۰۹-۰۳

      با سلام
      با مدیر آموزشگاه صحبت کنید میتونن زودتر انجام بدن در حد 3 الی 4 ساعت

احسان
۱۳۹۶-۰۱-۲۳

سلام, من گواهی اشتقال به تحصیل گرفتم که تا 31 شهریور تاریخ داره, ایا اگر در ماه جاری از دانشگاه انصراف بدهم یا اخراج شوم می توانم گواهینامه بگیرم؟

    admin
    ۱۳۹۶-۰۱-۲۸

    با سلام
    بله شما تا پایان شهریور مجاز به دریافت گواهینامه میباشید

Parto
۱۳۹۶-۰۱-۲۱

با سلام و خسته نباشید
من برای پرسیدن شرایط ثبت نام به یکی از اموزشگاههای رانندگی مراجعه کردم و بعلت اینکه تایم کلاسهای تئوری بعد ظهر بود و من شاغلم نمتونستم برم مردد موندم مدیر اموزشگاه گفت هزینه رو بدید اگه زمانتون جور نشد بر میگردونم احتمال گرون شدن هست منم پول دادم ,هیچ قراردادی بسته نشد و مدارک ندادم فقط ادرس و شمارموو کد ملی پرسید. من نتونستم برم فرداش رفتم پولمو بگیرم گفتم زمان هاتون با تایم من جور نیست پولمو میخوام گفتن یه دونه عکس بیارید تا چک روز بنویسم رفتم اموزشگاه اصرار کردن تا عکس ندید نمتونم پولتونو بدم عکس دادم بعد رفتم چک رو وصول کردم و رفتم چند تا اموزشگاه تا اینکه تایم یکیشون با من جور بود اقدام به ثبت نام کردم اما گفتن شما قبلا ثبت نام کردین !!! الان من میتونم از اون اموزشگاه که هیچ قراردادی ننوشته ولی خودسر ثبت نام کرده شکایت کنم ؟ برای اینکه بتونم تو این اموزشگاه که تایمش با من جوره ثبت نام کنم چطور میتونم ؟ رسما کلاهبرداری کرده موندم کجا برم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    admin
    ۱۳۹۶-۰۱-۳۰

    با سلام
    لطف اسم آموزشگاه های خود را بنویسید تا افراد دیگر به این آموزشگاه ها مراجعه نکنند .
    شما برای اینکه بتوانید در آموزشگاه دیگری ثبت نا م کنید باید از آموزشگاه اول تسویه حساب بگیرید و به شهرک برده تا نام شما از آموزشگاه اول پاک شود و بتوانید مجدد ثبت نام نمایید

فتانه
۱۳۹۵-۱۲-۱۸

سلام من در فروردین سال 93 رانندگی ثبت نام کردم آموزش دیدم ولی بنا به دلایلی آیین نامه شرکت نکردم تا اسفند 94 دوباره امتحان شهری رو شرکت نکردم تا چند روز پیش که مردود شدم به من گفتن که چون 3 سال گذشته ممکنه که باطل شده باشه در صورتی که از قبولی ایین نامه یک سال میگذره .میخواستم بدونم کاردکس من باطل شده یا نه؟

    رضاصانع
    ۱۳۹۶-۰۱-۱۵

    سلام بانوبله حتمی ماله شما لغو شده ات..وبا ریختن مبلغ 50 هزارتومن دوباره کارتکس شماراه اندازی میشود….

alireza
۱۳۹۵-۱۲-۰۹

درود
بنده در ازمون گواهینامه قبول شدم و تقریبا 9 روز از قبولی بنده میگذره الان از طریق سامانه 1101201020 پیگیری کردم زده برای بررسی به راهور ارسال شده. میخواستم بدونم که مراحل صدور دقیقا به چه صورت هست و تقریبا چه زمانی گواهینامه صادر میشه؟ قبل از عید ارسال میشه؟

    صالح
    ۱۳۹۵-۱۲-۱۷

    سلام ارع منم تازه قبول شدم 2 تا قبض دادن بهم اینارو باید به جایی تحویل بدم

    ناشناس
    ۱۳۹۶-۰۱-۱۴

    گواهی نامه 15الی یک ماه طول میکشه تا بیاد

علی
۱۳۹۵-۱۲-۰۱

سلام.
ادمین چرا پاسخگو نیستید.
جواب شما برام بشدت مهه.
لطفا به 2 یا 3 سؤال اول جواب بدید ، ممنون.

علی
۱۳۹۵-۱۱-۳۰

سلام.
صادر شدن المثنی برگه پزشکی و برگه امتحان کتبی اصلی آیین نامه : نیازمند مراجعه دوباره به پزشک و دادن امتحان مجدد آیین نامه کتبی هست یا نیاز نیست؟
لطفا در اینمورد یکم توضیح بدید.
ممنون

علی
۱۳۹۵-۱۱-۲۹

با سلام.
ادمین در پیام قبلی گفتم برگه مربوط به امتحان آیین نامه اصلی را گم کردم و شما هم گفتید برم در آموزشگاه درخواست بدم تا به راهگشا ارسال کنن و مجدد همین مدرک صادر بشه.
سؤال :1 : یوقت در آموزشگاه نگن باید دوباره امتحان آیین نامه کتبی اصلی را بدم؟؟؟
2 : پس از درخواستم حتما صدور المثنی آن توسط راهگشا صادر میشه؟؟
3: معمولا چقدر طول میکشه صادر کنن؟

با تشکر از پاسخگوییتان و وقتی که میگذارید.

علی
۱۳۹۵-۱۱-۲۴

باسلام و خسته نباشید.

اینجانب :
1 : برگه پزشکی معاین.
2 : و همچنین برگه مربوط به قبولی آزمون کتبی اصلی.
3 : و برگه آموزش عملی شهری (که این برگه مربوط به مربی آموزش دهنده) است را گم کردم و در بد مضیقه ای افتادم.
پشتیبان یا اَدمین راه حل چیه؟ باید چیکار یا چه اقدامی کنم؟

باتشکر از پاسخگوییتان.

    admin
    ۱۳۹۵-۱۱-۲۴

    با سلام
    به آموزشگاه درخواست داده و بعد از ارسال درخواست شما به رهگشا مجدد برای شما مدارک صادر میگردد

amozesh
۱۳۹۵-۱۱-۲۰

سلام ، اموزشگاه رانندگی ثبت نام کردم، گواهی اشتغال به تحصیل به همراه تاییدیه تحصیلیه نظام وظیفه به آموزشگاه ارائه دادم.
هنوز کلاس های تئوریم شروع نشدند از هفته دیگه شروع میشند.
تاریخ انقضا اشتغال به تحصیلم داره تموم میشه، تا ۹۵.۱۱.۳۰ وقت داره،
اما تاییدیه نظام وظیفه که مشخص کرده سرباز نیستم تا شهریور سال اینده(۹۶) انقضا داره.
اموزشگاه بهم گفت باید باز هم اشتغال به تحصیل بگیرم، بعد از اتمام انقضای اشتغال به تحصیل.
اما من شرایطش رو ندارم تا مجدد اشتغال ب تحصیل بگیرم.
باید چیکار کنم؟
راهی هست تا دیگه اشتغال ب تحصیل ب آموزشگاه ندم؟
اخه نظام وظیفه تایید کرده من تا سال ۹۶ محصلم و معافیت دارم،
تاییدیه نظام وظیفه هم ب اموزشگاه دادم.
وقتی نظام وظیفه تایید میکنه مشکل سربازی ندارم چرا باید باز اشتغال ب تحصیل بدم بخاطر تموم شدن انقضای اشتغال به تحصیل؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۱-۲۰

    با سلام
    بعد از پایان کلاس رانندگی گواهی شما باید اعتبار داشته باشه .
    متاسفانه باید گواهی جدید گرفته شود

علی
۱۳۹۵-۱۱-۱۱

سلام بنظر من باید سن برای اخذ گواهی نامه را از 18 سال به 16 سال تغییر بدن چطور ضرورت داشتن وسیله نقلیه تو این شرایط بسیار لازم و متاسفانه اکثر مردم به ضرور و اجبار مجبورن قبل 18 سالگی پشت فرموند بشیندد و متاسفانه مشکلاتی مثل تصادف رو هم به وجود میاره

Sadegh
۱۳۹۵-۱۱-۱۰

سلام من بعد از 12جلسه تو آزمون مقدماتی 3جلسه دیگه اجباری رفتم و در جلسه سوم قبول شدم
تو ازمون شهر هم بهم گفتن تا4بار اگه بیوفتی باید کلاس بگیری آیا قانونیه ؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۱-۱۲

    با سلام
    بله این قانون وجود دارد 4 جلسه مربی و 4 جلسه افسر شهر میتواند به صورت اجباری باشد

علیرضا
۱۳۹۵-۱۱-۱۰

سلام خسته نباشید
من حدود 25 روز پیش امتحان دادم و رسید پستی رو دریافت کردم. اما متاسفانه هنوز هیچ خبری از گواهینامه من نشده
به سامانه پیامکی پلیس هم که پیامک میدم میگه که مدارک شما جهت بررسی به پلیس راهور ارسال شده است. 25 روزه که همین رو بهم میگه و تغییری نکرده
رفتم آموزشگاه گفت که 20 روز صبر کردی 20 روز دیگه هم صبر کن اگر نیومده اونوقت بیا
پلیس +10 هم که رفتم فقط تونست بهم بگه که نوشته در حال بررسی
– راهی هست که بتونم بیشتر پیگیری بکنم؟؟؟
از طرفی هم نگرانم که مدارکم رو اصلا برای پلیس راهور ارسال نکرده باشن
چون زمانی که داشتم کلاس های عملی رو میگذروندم و هنوز امتحان نداده بودم به این سامانه الکی که پیامک زدم هم گفت که مدارک شما جهت بررسی به پلیس راهور ارسال شده است
کاش حداقل راهی بود که میتونستم بفهمم که آخرین تغییری که برای گواهینامه من انجام شده در چه تاریخی هست
– راهی وجود داره که این موضوع رو بفهمم؟؟؟
ممنون میشم به هر دو سوالم پاسخ بدید (یکم طولانی شد عذرخواهی میکنم)
یه دنیا ممنون

    admin
    ۱۳۹۵-۱۱-۱۲

    با سلام
    تمامی آموزشگاه های رانندگی امکان استفاده از سایت راهور را دارند و میتوانند مراحل گواهینامه را هم از طریق سایت و یا به صورت تلفنی کنترل نمایند .

      علیرضا
      ۱۳۹۵-۱۱-۱۲

      سلام خسته نباشید
      از پاسختون ممنونم
      خب این خیلی مسخره هست چرا امکان دسترسی به سایت راهور رو برای عموم مردم قرار نمیدن؟
      مثل نظام وظیفه و موارد مربوط بهش که دو یا سه تا سایت برای پیگیری و … براش وجود داره
      ممنون

سحر
۱۳۹۵-۱۱-۰۵

سلام گواهی سلامت روحی و جسمانی برای گوهینامه پایه 3 شامل چه ازمایش های میشه؟

مجتبی
۱۳۹۵-۱۰-۲۹

سلام
من کلاس های آموزشیم رو رفتم کلاس های عملیش رو هم تموم کردم امتحان آیین نامه مقدماتی هم قبول شدم ولی فرصت نکردم که کاردکس تشکیل بدم و ….
الان چهار ماه از روزی که کسب مهارت کردم میگذره میخواستم ببینم آیا پروندم باطل میشه ؟
چون شنیدم جدیدا یه قانونی گزاشتن که بعد کسب مهارت فقط یک هفته فرصت داری تا کاردکس تشکیل بدی !
اگ میشه راهنماییم کنید.

    admin
    ۱۳۹۵-۱۱-۰۵

    با سلام
    بعد از قبولی د رآزمون های مقدماتی ظرف 24 ساعت باید در دفتر آموزشگاه ثبت بشود ولی باز هم با هماهنگی با آموزشگاه راهکار به شما ارائه میگردد

حسین زاهد
۱۳۹۵-۱۰-۲۸

سلام من توی یه اموزشگاه ثبت نام کردم و ازمون عملی مقدماتی رو همونجا قبول شدم.الان میخوام توی یه اموزشگاه و یه شهر دیگه ازمون عملی اصلی رو بدم.لطفا بگید باید چکار کنم؟باتشکر

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۲۹

    با سلام
    با گرفتن تسویه حساب و مهر افسر بر روی گواهی آموزش به شهر آزمایش مراجعه و درخواست دهید

rez
۱۳۹۵-۱۰-۲۶

سلام یه سوال داشتم این بود که من شنیدم امتحان سرهنگ رو رد بشی برای دفعه چهارم بخوای امتحان بدی گویا دیگه نیازی به گرفتن کلاس نیس درسته ؟ دفعات قبل حتما باید کلاس رو میگذروندی که دوباره بیای امتحان بدی

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۲۸

    با سلام
    بله در صورت مردودی بیش از 4 بار نیاز به کلاس نیست

محمد
۱۳۹۵-۱۰-۲۱

سلام. خسته نباشید ممنون میشم لطفا به سوال من زود پاسخ بدید..

من 24.1 سال آینده کاردکسم باطل میشه یعنی 2 سالش تمام میشه من 3 روز پیش توی آزمون رانندگی قبول شدم و رفتم آموزشگاه گفتن باید گواهی اشتغال ب تحصیل بیاری… دیروز گواهی رو بردم و دادم به یکی مسئولین ک یکم بیخیاله و میترسم اون گواهی رو رد نکنه و برام دردسر بشه…یعنی بهم گفتن کا 50 روز دیگه میاد… 50 روز دیگه میشه 16 اسفند… اگه 16 اسفند برگشت بخوره یا هر اتفاقی بیاقنه و نیاز باشه من دوباره مدرک یا هر چیزی ببرم و از طرفی مهلت کاردکس تا 24/1 تمام میشه آیا همه جیز رو باید از نو شروع کنم؟!؟!!!یا اینکه 24/1 هم باطل شه مشکلی نیست؟ چونکه قبول شدم… الان یعنی کاردکس ما بسته شده یا همجنان در جریانه… ممنون میشم راهنمایی کنید که اگه تا 24/1 اتفاقی افتاد ک گواهینامه گیر ما نیامد باید از اول شروع کنم یا اینکه مشکلی نیست؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۲۲

    با سلام
    با توجه به اینکه شما قبول شدید و گواهی معتبر هم ارائه دادید که البته بعد از کاردکس دیگه به گواهی مجدد نیاز نبوده ولی میتونید بعد از 20 روز با تماس به آموزشگاه روند گواهینامه را با شماره ملی پیگیری نمایید .
    در صورت دیرکرد شما دیگر مسئولیتی برای پرونده ندارید و آموزشگاه باید پاسخ گو باشد

      محمد
      ۱۳۹۵-۱۰-۲۳

      خیلی ممنون . از شانس ما آموزشگاه خم شماره ش مسدوده! حضوری مراجعه میکنم. ببخشید اونجا چی باید بگم؟ یعنی بایدشماره ملی بدم و بپرسم که چک کنید بیینیم مدارک تایید شدن و…. تا چک بکنند؟ یا چیز دیگه باید گفت؟ خیلی ممنونم لطف کردید.

امیر
۱۳۹۵-۱۰-۲۱

سلام خسته نباشد
من در تاریخ 19/3/95 گواهی اشتغال به تحصیلم را گرفتم
می خواستم ببینم اگر ازمون شهری رو الان بخوام برم بدم و قبول بشم با این گواهی گواهینامه برام صادر می کنند

    admin
    ۱۳۹۵-۱۱-۱۲

    با سلام
    بعد صدور کاردکس نیاز به گواهی جدید نیست

A
۱۳۹۵-۱۰-۱۵

سلام ، ببخشيد من يه هفته ميشه كه قبول شدم ، مدارك رو هم تحويل دادم ، ميخواستم بدونم جريان اين رسيد پستي چيه؟!فقط مدارك رو گرفتن و گفتن چهل روز ديگه مياد به آدرس ، رسيدي ندادن

سینا
۱۳۹۵-۱۰-۱۴

سلام من این هفته اموزشگاه ثبت نام کردم بعد گفتن از ماه دیگه محدودیت جدیدا میاد شامل من میشه؟

حسین
۱۳۹۵-۱۰-۱۱

با سلام و خسته نباشید.

ادمین جان به سه چهارتا سؤال اول در اون بالا جواب ندادی که سؤال همه ما است ، لطفاً جواب بدید ، تشکر و سپاس.

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۱۲

    با سلام
    با توجه به اینکه به بعضی سوالات چندین و چند بار پاسخ داده شده پاسخ ندادم که باز هم چشم مجددا پاسخ خواهم داد

بیتا
۱۳۹۵-۱۰-۰۸

سلام وخسته نباشید
بنده آموزشگاه ثنت نتم کردم کلاسامو رفتم ویه امتحان فنی ویه آیین نامه کلاسی همون مربی گرفت قبول شدم ونمره مو تو کارنامم نوشتن

میگن یه بارهم افسر میاد همون امتحان آیین نامه رو تو آموزشگاه میگیره این بعد آموزش عملی هست یا قبل اون؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۱۲

    با سلام
    بله بعد از قبولی در آزمون های مقدماتی باید در آزمون اصلی شرکت نمایید

mehdi
۱۳۹۵-۱۰-۰۵

سلام خسته نباشید
بنده الان دیپلمم رو شهریور ماه گرفتم و الان می خوام برم گواهی اشتغال به تحصیل بگیرم مدرسه بهم نمیده میکن چون دیگه اینجا درس نمی خونی نمیشه. باید چه کار بکنم تا بتونم برای گواهی نامه ثبت نام کنم بدون گواهی اشتغال به تحصیل نمیشه؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۰۶

    با سلام
    متولدین 77 تا 1 سال میتوانند با داشتن برگه موقت پایان تحصیل و برگه معافیت تحصیلی پلیس +10 میتوانید ثبت نام نمایید و به گواهی تحصیلی نیاز نمیباشد

      MEHDI
      ۱۳۹۵-۱۰-۰۶

      اخه من رفتم قبول نکردن گفتن نمیشه

حسین
۱۳۹۵-۱۰-۰۲

سلام.
اعتبار کاردکس کاملاً تکمیل شده چند سال است؟

معاینات پزشکی چه مدت زمانی اعتبار دارد؟

قبولی آیین‌نامه‌ چه‌مدت زمانی اعتبار دارد؟

قبولی مهارت رانندگی‌ چه مدت زمانی اعتبار دارد؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۱۲

    با سلام
    اعتبار کاردکس : 2سال
    اعتبار معاینه چشم : 1 سال
    قبولی نیز 2 سال اعتبار دارد در صورتی کاردکس اعتبار دارد .

علی
۱۳۹۵-۱۰-۰۲

سلام ، خسته نباشید.
برگه پزشکی نظریه پزشک معاین را گم کردم ، چیکار باید بکنم؟
(فقط اون برگه ایو دارم که آموزشگاه از روی اون برگه پزشکی یه برگه داده که متنش شبیه برگه پزشکیه ، در متن برگه ای که آموزشگاه داده نوشته متقاضی بدون عینک……………… صلاحیت رانندگی : دارد ، نیاز به حضور در کمیسیون پزشکی : ندارد ، و باقی موارد).
الان اون برگه پزشک معاین نیست ، چه کاری باید انجام بدم؟؟

    admin
    ۱۳۹۵-۱۰-۱۲

    با سلام
    میتوانید به آموزشگاه مراجعه نمایید و برگه المثنی دریافت نمایید .

علی
۱۳۹۵-۱۰-۰۲

با عرض سلام
ببخشید کاردکس چیه؟ از کجا تهیه اش کنم؟چیکار باید بکنم؟
قربون شکلتون ادمین جان