اشتباه متداول در آزمون عملی رانندگی

 اشتباه متداول  پس از آزمون آیین نامه رانندگی

پس از آزمون آینین نامه رانندگی نوبت به آزمون عملی رانندگی میرسد که هنرجو ها با انجام یکسری از اشتباهات متداول مردود می شوند .

ما در ادامه می خواهیم به بررسی 10 اشتباه متداول که باعث مردودی در آزمون عملی رانندگی می شود بپردازیم :

<<10 اشتباه متداول در آزمون عملی رانندگی>>

اشتباهات آزمون عملی رانندگی

1-نداشتن آمادگی برای تسلط داشتن در مواقع پر خطر و حساس :

همانطور که در کتاب آزمون آیین نامه رانندگی آمده ، راننده باید بهترین عکس العمل و بهترین واکنش را برای جلو گیری از حوادث را داشته باشد . عوامل موثر بر آمادگی راننده عبارتند از :

مشاهده | پیش بینی | تمرکز | آگاهی | عدم حواس پرتی

2-به دنبال نمایش مهارت خود در زمان کوتاه :

افرادی که به دنباله نشان دادن مهارت خود به سرهنگ نیروی انتظامی می باشند ، معمولا با یک سهل انگاری کوچک مردود می‌شوند . در صورتی که اگر با دقت و ملایمت کار را پیش میبردند این اشتباه پیش نمیامد .

3-عدم توجه به راهکار های اولیه :

عمل نکردن به نکات اولیه برای شروع حرکت و ایمنی حرکت از قبیل نبستن کمربند ایمنی ، بالا بودن ترمز دستی . این کار ها از نظر سرهنگ نیروی انتظامی بسیار مهم می باشد .

آزمون عملی رانندگی

4-فراموش کردن زدن راهنما :

یکی از متداول ترین اشتباهات هنرجو ها به دلیل غالب شدن استرس ، عدم استفاده از راهنما می باشد . بهترین راه برای گیر نکردن در این اشتباه استفاده مداوم از راهنما برای تغییر جهت ، پارک کردن ، دور زدن و… می باشد . که پس از مدتی این کار ملکه ذهن می شود .

آزمون عملی رانندگی

5-استفاده نا مناسب از کلاج :

عدم استفاده درست از کلاج باعث ایجاد صدای ناهنجار از دنده ها می شود . برای جلوگیری از این اتفاق هنگام تعویض دنده پدال کلاج را تا انتها می‌فشاریم .

6-خاموش کردن :

برای جلوگیری از خاموش شدن ماشین ، که یکی از بارز ترین دلایل مردودی می باشد ، باید تعادل میان کلاج و گاز رو ایجاد کنیم .

7-حرکت زننده ماشین :

ترمز تکان دهنده ، تکه تکه گاز دادن ، دنده نادرست دادن(دنده مرده) سبب حرکت زننده ماشین و عدم آسایش سرنشینان می شود . راننده مسلط به صورتی رانندگی می کند که سرنشینان متوجه حرکت ماشین نشوند (نرم حرکت کردن) .

8-تله سرهنگ راهنمایی رانندگی :

پارک در مقابل پل ، حریم تقاطع ، عبور از چراغ ، و…  افسر منتظر خطا از شما می باشد و تمامی حرکات اشتباه باید گفته شود و  فقط با اجازه افسر باید انجام شود  .

9-بی توجهی در پارک :

عجله در پارک باعث می شود پارک شما با دقت نباشد و مردودی را رقم بزنید . بنابرین پارک را با دقت با سرعت کم و با آرامش انجام دهید .

10-توجه بر سرعت و شرایط اطراف :

داشتن سرعت زیاد در داخل مناطق مسکونی باعث مردودی می شود . هنگام تغییر لاین حتمی توجه به اطراف داشته باشید و اطراف را با آیینه ها بررسی کنید .

امید است شما عزیزان با عدم ارتکاب این اشتباهات در آزمون عملی رانندگی ، بهترین نتیجه را کسب کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

Leave a comment