نکات آزمون عملی رانندگی

آزمون عملی رانندگی 1

ما در این مقاله قصد داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبحثی مهم و پرکاربرد از کتاب آیین نامه را برای شما عزیزان مرور کرده که در روز آزمون عملی رانندگی ، عموما فراموش میشود. پس بادقت مطالعه کنید.

آزمون عملی رانندگی

همانطور که در کتاب آزمون آیین نامه آمده چند کار برای شروع و روشن کردن ماشین باید انجام دهیم که باهم مرور میکنیم:

با توجه به اینکه رانندگان هنوز تازه کار هستند و برخی کارها را به صورت اتوماتیک انجام نمی‌دهند لازم است که در ابتدای کار به آن‌ها یادآوری شود که کدام مراحل باید انجام شود تا در روز آزمون عملی چیزی از قلم نیفتد . روز آزمون عملی به دلیل استرس بالا احتمال فراموشی زیاد است بنابراین استفاده از صکادرات قطعا به کارتان خواهد آمد.

(رمز : صکادرات)

ص:

تنظیم صندلی

 پیش از هر چیز می‌بایست صندلی خود را تنظیم کنید . صندلی راننده از سه جزء اصلی تشکیل شده است :

کفی صندلی ، پشتی صندلی و سر آن ؛ باید این سه جزء را بر اساس جثه خود و شرایطی که در آن تسلط کافی به جلو و پشت ماشین دارید تنظیم کنید .

آزمون عملی رانندگی 2  

ک:

بستن کمربند

کمربند باید خیلی زود بسته شود زیرا حتی در شرایط ایستاده نیز خطر شما را تهدید می‌کند . 

آزمون عملی رانندگی 3

آ:

تنظیم آینه ها (نکته ای که در روز آزمون عملی فراموش میکنند)

باید با توجه به فیزیک بدنی خود هر سه آینه را تنظیم کنید.

آزمون عملی رانندگی 4

د:

خلاص کردن دنده

 بسیاری از هنرجویان با اشتباه ساده‌ای که ابتدای کار و پیش از استارت زدن با عدم خلاصی ماشین انجام می‌دهند ، به سادگی در آزمون رد می‌شوند .

آزمون عملی رانندگی 5

ر:

روشن کردن ماشین و زدن راهنما

اول باید چراغ‌ها را در صورت نیاز روشن کنید و راهنما بزنید ، راهنما نزدن ایرادی است که می‌تواند شما را مردود کند . نکته بعد یکی از نکات حیاتی در مورد ایمنی ماشین است . دو سه بار پدال ترمز را فشار دهید و آن‌را چک کنید . حتما این کار را انجام دهید، با همین کار ساده اعتماد افسر را به خود جلب خواهید کرد .

آ:

آمادگی برای رانندگی ( نگاه در آینه برای بررسی اطراف)

این حرف در واقع به معنای آمادگی برای حرکت است که دو بخش دارد . بخش اول گذاشتن دنده یک و بخش دوم بررسی تمامی آینه‌ها . همه نقاط کور را بررسی کنید و آینه‌ها را به دقت چک کنید . حواستان باشد که دنده عوض کرده‌اید پا هنوز روی کلاچ است .

ت:

پایین آوردن ترمز دستی (ازاصلی ترین دلایل افتادن در آزمون عملی )

تا الان ترمز دستی بالا بوده . تنها زمانی ترمز دستی می‌خوابانید که در آستانه حرکت باشید . در مرحله هفتم در آستانه حرکتید . پس وقت خواباندن ترمز دستی است .

اگر ترمز دستی را بخوابانید دو اتفاق ممکن است رخ دهد . یا ماشین حرکت نمی‌کند علی رغم آنکه شما گاز می‌دهید ، یا ممکن است ترمز دستی ماشین امتحان شما سالم نباشد که در این صورت ماشین راه می‌افتد اما افسر یک نمره منفی به دلیل نخواباندن ترمز دستی به شما خواهد داد .

آزمون عملی رانندگی 6

موفق باشید

امید است با مرور کتاب بهترین نتایج را در روز آزمون عملی کسب کنید . برای دسترسی به منبع نمونه سوالات آیین نامه کلیک کنید (آزمون آیین نامه رنندگی)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a comment