بیمه شخص ثالث

قوانین جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث

در ادامه مطلب می خواهیم به بررسی قوانین جدید حاکم بر تخفیفات بیمه شخص ثالث بپردازیم با ما همراه باشید .

در حال حاضر ، در میان انواع طرح‌های بیمه ،  بیمه ‌شخص ثالث بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و مهم‌ترین دلیل آن هم «اجباری بودن» این بیمه می باشد .

در دنیای امروز و در همه جوامع انسانی ، قبول مسئولیت کارهای هر فرد جزو اصول مورد پذیرش است و هروقت از طرف فرد به دیگران خسارت و ضرری وارد شود ، باید آن را جبران نماید .

بیمه ثالث از انواع رایج بیمه است و این بیمه‌ نامه اجباری ، مسئولیت دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد و به اختصار بیمه ‌شخص ثالث نامیده می‌شود . این قانون برای حمایت از همه زیان‌دیدگان حوادث رانندگی غیر از راننده مقصر در مقابل هزینه‌های درمان، خسارت و فوت در تاریخ 1347/10/23 از سوی مجلس شورا تصویب شد.

 

شخص ثالث کیست؟

به همه افراد و کسایی (اشخاص حقیقی یا حقوقی) که وسیله نقلیه موتوری مانند خودرو و یا موتورسیکلت به آنها خسارت بدنی و یا مالی وارد کند به جز خود راننده‌ ی مقصر حادثه ، شخص‌ ثالث گفته می‌ شود .

علت نامگذاری بیمه شخص ثالث چیست؟

در پوشش بیمه ‌شخص ثالث ، مالک وسیله نقلیه یا بیمه‌گذار شخص اول، شرکت بیمه یا بیمه‌‌گر شخص ثانی و همه افراد ‌زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه شخص ثالث هستند .

البته طبق قوانین جدید، راننده نیز تحت پوشش بیمه ای به عنوان بیمه حوادث راننده ، که به تازگی بخشی از بیمه ثالث است ، قرار می‌گیرد .

بیمه حوادث راننده خسارت‌ های مرتبط با فوت ، نقص عضو و هزینه‌های درمان راننده مقصر را پرداخت می‌نماید .

تخفیفات بیمه شخص ثالث

تخفیفات بیمه شامل موارد زیر می باشد :

یکسال عدم خسارت 5% 2 سال عدم خسارت 10% 3 سال عدم خسارت 15% 4 سال عدم خسارت 20% 5 سال عدم خسارت 25% 6 سال عدم خسارت 30% 7 سال عدم خسارت 35% 8 سال عدم خسارت 40% 9 سال عدم خسارت 45% 10سال عدم خسارت 50% 11سال عدم خسارت 55% 12سال عدم خسارت 60% 13سال عدم خسارت 65% 14سال عدم خسارت 70%

عوامل کاهش تخفیف بیمه ثالث

عوامل کاهش تخفیف بیمه شامل موار زیر می باشد :

یکبار خسارت مالی 20% کاهش تخفیفات یکبار خسارت جانی 30% کاهش تخفیفات دوبار خسارت مالی 30% کاهش تخفیفات دوبار خسارت جانی 70% کاهش تخفیفات سه بار خسارت مالی 40% کاهش تخفیفات سه بار خسارت جانی 100% کاهش تخفیفات

دیگر مثل سابق با داشتن 1 بار خسارت تمام سوابق تخفیف شما ازبین نمی‌رود و فقط مقداری از تخفیفتان کم میشود.

برای اطلاع از انواع بیمه و قیمت های متناسب با خودروی شما به سایت https://bimebazar.com/ مراجعه بفرمایید .

مطلب پیشنهادی ما به شما (انواع گواهینامه رانندگی)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

0 نظر

۱۴۰۲-۱۲-۱۴

[…] بیمه شخص ثالث چیست؟ […]

۱۴۰۰-۰۴-۳۱

[…] کاردکس همان پرونده هنرجو می باشد که اطلاعات فردی و اطلاعات شرکت در کلاس های عملی و تئوری در آن قید شده است .   مدارک لازم جهت صدور کاردکس آزمون رانندگی گواهینامه : • ۱- کپی شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ۱ برگ کپی از آن) • ۲- کپی از کارت ملی ( شناسنامه های جدید نیازی به کارت ملی ندارند ) • ۳- پنچ قطعه عکس ۳*۴ (عکس ها مطابق با زمان ثبت نام و جدید باشند. توجه کنید عکس مطابق عکس شناسنامه نباشد) • ۴- واریز فیش های بانکی (دیگر نیازی به مراجعه به بانک ملی نیست . شما می‌توانید با مراجعه به آموزشگاه فیش خود را دریافت کنید .) • واریز مبالغ قید شده به شماره حساب های ذکر شده که مربوط به شهرداری و راهنمایی و درانندگی و ارگان های وابسته می باشد. • ۵- آدرس و کدپستی محل سکونت • ۶- قبولی در آزمون آیین نامه مقدماتی • ۷- قبولی در آزمون مقدماتی مهارت رانندگی مدت اعتبار گواهی مهارت ، فرم کاردکس رانندگی و قرار داد فرم اولیه : ۱) اعتبار گواهی مهارت از تاریخ صدور به مدت ۱ سال می باشد. ۲) اعتبار کاردکس صادر شده از تاریخ صدور به مدت ۲ سال می باشد. ۳) اعتبار قرارداد و فرم اولیه از تاریخ صدور به مدت ۱ سال می باشد. انتقال کاردکس آزمون رانندگی از آموزشگاهی به آموزشگاه دیگر : همچنین پس از صدور کاردکس در یک آموزشگاه ، هنرجو به هیچ وجه نمی تواند به یک آموزشگاه دیگر انتقال دهد.حتی اگر از تاریخ اعتبار کادرکس آن گذشته باشد.تنها در صورتی که محل سکونت هنرجو به شهری دیگر منتقل شود ،هنرجو می تواند با مراجعه به راهنمایی و رانندگی شهر مقصد ، کاردکس خود را باطل نموده و تمامی مراحل آموزشی را از ابتدا در آموزشگاه های شهر جدید طی نماید . مطلب پیشنهادی ما به شما (بیمه شخص ثالث) […]

Leave a comment