شرایط قبولی در آزمون رانندگی

قبولی آزمون رانندگی ! نه قبولی در زندگی 🙂

قبولی آزمون رانندگی روز آزمون شهری عوامل مختلفی برای قبولی وجود دارد حتی با داشتن رانندگی خوب باعث استرس و مشکلاتی خواهد شد از جمله همکلام شدن با آدم های منفی ، نا امید ( آدم های سمی ) و کنار آمدن با آدم های سمی کار بسیار دشواری است. اما اگر روش های خاص کنار آمدن با آنها را بلد باشید می‌بینید که آنقدرها هم برایتان سخت نیست و می‌توانید تحملشان کنید. در اینجا ۹ روش عالی به شما یاد می‌دهیم که از تیرهای سمی آنها نجات پیدا کنید .

۱. روز امتحان آیین نامه و آزمون رانندگی به دنبال ریشه‌یابی هیچ موضوعی درباره آدم های سمی نباشید .

قطعا همه آدم‌ها سمی به دنیا نمی‌آیند و به‌خاطر اتفاقاتی که در سال‌های زندگی‌شان تجربه می‌کنند و البته استعداد ذاتی که باعث می‌شود به آن اتفاقات اجازه ویران کردن زندگی و شخصیت‌شان را بدهند، سمی می‌شوند. شما می‌توانید با چنین پیش‌فرضی ، به جای اینکه مهر منفی‌باف و سمی را روی این افراد بچسبانید، به دنبال ریشه منفی‌باف شدن‌شان باشید. اما این کار واقعا چه فایده‌ای برای شما دارد ؟

۲.خودتان را درگیر نکنید نکنید و فقط به قبولی آزمون فکر کنید .

حالا که بحث محافظت از خودتان به میان آمده، باید بدانید که شما مددکار اجتماعی نیستید و اینکه آنها چطور به این روز افتاده‌اند هم به شما ربطی ندارد پس فقط حواستان به خودتان باشد تا گرفتار نشوید .

۳. خیلی مراقب خودتان باشید .

در مواجهه با این آدم‌ها که افکارشان به‌شدت مسری و تاثیرگذار است، تنها یک راه پیش روی شماست : «کلاه خودتان را بچسبید! » و به فکر آرامش و قبولی آزمون رانندگی آنها نباشید .

4.پیشنهاد میکنم علاوه بر آزمون رانندگی حتی در زندگی هم این افراد را شناسایی کنید . 

البته شاید خودمان جزو این آدم ها باشیم که جای نگرانی نیست از امروز شروع کنیم از این سمی بودن را از خودمان دور کنیم و به انسانی مثبت و با انرژی تبدیل شویم .

۵. از آنها شدیدا دوری کنید .

نخستین اصلی که باید به عنوان پیش‌نیاز سم‌زدایی از زندگی‌تان به آن پایبند باشید ، این است که تا حد ممکن ، سراغ آدم‌های سمی نروید . اگر در نوبت آزمون رانندگی هستید ، یک شهروند بدخلق که از زمین و زمان گله دارد کنارتان ایستاده، بهتر است چند قدمی از او فاصله بگیرید . یادتان نرود که افکار سمی واگیردار هستند و هرقدر هم که از خودتان مطمئن باشید، نمی‌توانید در مقابل نفوذ آنها به ذهن و زندگی‌تان بایستید. پس دست پیش را بگیرید و قبل از آنکه مسموم شوید، از این آدم‌ها فاصله بگیرید. شاید یکی از این آدم‌های منفی‌نگر، قبل از آزمون رانندگی ارزش زیادی داشته اما امروز اوضاع چطور است ؟ آیا ارزشش را دارد که چنین رابطه‌ای را به قیمت مردودی و یا کلا یا ناراحتی ذهنتان حفظ کنید ؟

۶. اگر امکان دوری نداشتید سعی کنید به هر نحوی شرایط حضورتان را کنارشان بهتر کنید .

قطعا نه! شما نمی‌توانید در دنیایی که بسیاری از افرادش سمی شده‌اند ، دور هر کسی را خط بکشید ؛ اما می‌توانید دوز مشخصی را برای وقت گذراندن با این افراد تعیین کنید یا در موقعیت‌هایی در کمتر در کنارشان قرار بگیرید . تمام تمرکز خود را روی قبولی آزمون رانندگی خود بگذارید .

۷.اصلا به فکر نصیحت آنان نباشید .

شما نه روانکاو هستید و نه متخصص اعصاب و روان . شما یک انسان معمولی هستید که در بهترین حالت می‌توانید درست رفتار و زندگی کنید و این انرژی مثبت را به روی کسانی که در زندگی‌شان را برای دریافت آن باز گذاشته‌اند ، منتقل کنید .

۸. خودتان را درگیر گفتگوهای عذاب آور با آنها نکنید .

شما قرار است یا آنها را حذف کنید یا کمتر با آنها مواجه شوید ؛ پس چه دلیلی دارد آدم‌هایی که قرار است نقش چندانی در زندگی‌تان نداشته باشند را قانع کنید ؟ فقط به فکر قبولی خودتان باشید .

۹.خودتان را قوی کنید .

در بهترین راه که البته انجام دادنش آسان هم نیست ، کشف نقاط حساس خودتان است . باید این پیش‌فرض را در ذهن‌تان حک کنید : « برچسب‌هایی که سمی‌ها به من می‌زنند ، تغییری در شخصیتم ایجاد نمی‌کند . » شاید تا زمانی که این پیش‌فرض به جزیی از زندگی شما تبدیل شود ، لازم باشد که در هر مواجهه آن را بارها در ذهن‌تان تکرار کنید . قبولی آزمون رانندگی.

سطوح مختلف تفکر ( درباره افکار منفی)

مسلما جالب است که بدانید در سطوح مختلف تفکر، ما با منفی ها زیاد سر و کار داریم. در واقع اگر بخواهم سطوح تفکر را در مورد منفی ها دسته بندی کنم باید به این سه بخش اشاره کنم : ۱.افکار منفی ۲.باور های منفی ۳.فرض های منفی

قبل از اینکه بخواهم این سه بخش را به طور مفصل توضیح دهم لازم است نکته ای مهم را بیان کنم :

کاملا واضح است که یکی از مواردی که مانع از رشد عزت نفس ما می شود، همین سه بخش هستند. و اولین گام در مسیر کنترل کردن اثرات مخرب این بخش ها، آگاه بودن به وجود داشتن آنها و میزان قدرت شان است. خانم آیلین کدی (نویسنده کتاب های انگیزشی و معنوی) در این مورد جمله زیبایی دارند : وقتی می فهمید قدرت منفی بودن، در گرو باور داشتن آن است می توانید از آن عبور کنید . حالا نوبت به پاسخ دادن به این سوال می رسد که بین افکار منفی، باورهای منفی و فرض های منفی چه فرقی است . افکار منفی : افکار منفی لایه بالایی تفکر ما هستند.این افکار به سرعت وارد ذهن ما می شوند و به سرعت هم خارج می شوند. البته گاهی هم ممکن است ساعت ها در ذهن شما بمانند . در واقع این حرف ها، همان حرف های منتقد درونی هستند که دائما به ما یادآوری شان می کند .

اما افکار منفی چه خصوصیاتی دارند :

۱.به صورت یک دفعه به ذهن خطور می کنند ۲.جلوگیری و متوقف کردن آنها مشکل است. ۳.باورکردنی هستند. ۴.معمولا زمانی که یک اتفاق یا رویداد پیش آید سراغ ما می آیند. ۵.معمولا اشتباه و بی پایه و اساس هستند. ۶.سبب کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس می شوند و اجازه رشد به آنها را نمی دهند. متوقف کردن افکار منفی مشکل است چون بر آنها اشراف نداریم.وقتی به سراغمان می آیند نسبت به آنها بی تفاوتیم. و بدتر از همه، آنها را درست و مطابق با واقعیت می دانیم.مثلا فرض کنید مرتکب یک اشتباه شده ایم و به خودمان می گوییم مثل همیشه گند زدی.وقتی این فکر منفی به ذهنمان می آید، دلیلی برای واقعی نبودنش نمی بینیم چون واقعا اشتباه کرده ایم.در حالی که حقیقتا اینطور نیست و ما ” همیشه” گند نمی زنیم. دانستن و آگاه شدن به این افکار، نقطه شروع درست و سازنده فکر کردن است.یادمان باشد که منفی اندیشی با عاقلانه اندیشی فرق دارد.

باورهای منفی :

باورهای منفی لایه زیرین افکار ما هستند . ما باورهای منفی را هر چند که به ضرر ما هستند ، اما قبول شان داریم و اصلا در مورد آنها با کسی بحثی نداریم . چون سالهاست که آنها را پذیرفته ایم و حتی خود ما هم نمی دانیم که ممکن است اشتباه باشند . باورهای منفی در مورد مواردی زیادی می توانند وجود داشته باشند .  و باورهای زیاد دیگری که سبب می شوند ما در زندگی تصمیمات سرنوشت ساز و تصمیمات جزئی مان را بر اساس آنها بگیریم . گاهی باورهای منفی آنقدر عمیق هستند که ما نمی توانیم به وجود آنها پی ببریم . آنها را واقعیت مطلق زندگی می دانیم . و جالب است بدانید که معمولا غلط هستند . این بارو های در دوران کودکی ما شکل می گیرند و چون در کودکی ما اهل زیر سوال بردن دانسته هایمان نیستیم ، پس آنها را بی چون و چرا می پذیریم . و دست آخر در بزرگسالی چون جز لایه های زیرین و اساسی افکار ما شده اند ، حاضر نیستیم آنها را زیرسوال ببریم . و همین مسئله باعث می شود که در دام عزت نفس پایین گرفتار شویم .

نکته مهم :

ما به باورهای منفی کمتر از افکار منفی تسلط داریم.دلیلش هم این است که ما باورهای منفی را یک واقعیت می دانیم. پس باید دائما به خودتان یادآوری کنید که باورهای منفی فقط یک دیدگاه هستند و می توانند واقعیت نداشته باشند. چکارکنیم؟ سعی کنید باورهای منفی خود را تا آنجا که می توانید شناسایی کنید و آنها را بنویسید.البته خوب میدانم کار راحتی نیست.اگر اینجا در مورد راهکارهای پیدا کردن باورهای منفی صحبتی نمی کنم علتی دارد. زیرا پیدا کردن باور های منفی به تلاش و کاربیشتری نیاز دارد.اما در مرحله اول لازم است که آنچه را که فکر می کنید باور منفی شماست، الآن بنویسید.

فرض های منفی :

فرض های منفی یک جورهایی لایه میانی افکار ما هستند. و در واقع رابط بین افکار منفی و باورهای منفی هستند. تداوم افکار منفی، سبب ساخت باور منفی می شوند.باورهای منفی، فرض های منفی را به وجود می آورند و دوباره همین فرض ها سبب محکم تر شدن باور های منفی می شوند. و این چرخه ادامه می یابد. نام دیگر فرض های منفی، قواعد زندگی است . مثلا اگر باور منفی شما این است که من آدم بی لیاقتی هستم ، پس احتمالا در زندگی دست به هیچ کار بزرگ و مهمی نمی زنید . در نتیجه فرار کردن و شانه خالی کردن از پذیرفتن مسئولیتِ کارهای مهم می شود قاعده زندگی شما.در واقع شما از این قاعده پیروی می کنید که اگر می خواهی بی لیاقتی و بی عرضه گیت مشخص نشود ، پس سراغ کارهای سخت نرو.اجازه دهید مثال دیگری بزنم : اگر شما باورتان این باشد که همه مردها یا همه زن ها خیانت کارند احتمالا قاعده زندگی تان می شود اینکه ” هرگز ازدواج نمی کنم”. برای ایجاد تغییرات مثبت، آگاهی از فرض های منفی و اینکه این فرض ها چه نتایجی را تا به حال برای شما به دنبال داشته اند بسیار مهم است .

چکیار کنیم؟

سعی کنید قواعد زندگی تان را پیدا کنید . اول برگردید به باروهای منفی که از تمرین قبل نوشتید . بعد به این فکر کنید که این باورهای منفی چه فرض های منفی ( چه قواعدی در زندگی تان) برای شما ساخته اند . مثلا اگر قاعده زندگی شما این است که برای همه خودشیرینی و خودنمایی کنید ، احتمالا بارو منفی تان این است که ” من آدم دوست داشتنی ای نیستم” . و برای جبران این ضعف به این قاعده رو آورده اید . به امید فرارسیدن روز قبولی در آزمون رانندگی همه شما عزیزان .
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a comment