راهکار قبولی آزمون آیین نامه

راهکارهای قبولی در آزمون آیین نامه

آزمون آیین نامه؛ سخت یا آسان؟

هدف این مقاله بررسی کلی آزمون آیین نامه از جهات مختلف و بعد از اون ارائه راهکار قبولی آزمون آیین نامه است . همه ی ما امتحانات زیادی رو تا مقاطع تحصیلات تکمیلی پشت سر گذاشتیم . استفاده از نمونه سوالات امتحان نهایی یا حتی تست های کنکور سال های قبل رو امتحان کردیم . دلیلش اینه که وقتی منبع سوالات یک امتحان و حتی طراح سوالات مشابه باشه ، ناخودآگاه سوالات تکراری میشه . ممکنه تعداد سوالات زیادی از اون مبحث بشه طرح کرد اما به مرور زمان این سوالات تکراری میشه . برای همینه که همه ما قبل از کنکور ، نمونه سوالات کنکورهای سال های قبل رو مرور می کردیم . با دونستن نکات و قسمت های پر تکرار یه آزمون ، تسلط شما روی مباحث مورد علاقه طراحان بیشتر میشه . حتی میتونین سوالات جدیدی که ممکنه تو امتحان شما طرح بشه رو هم حدس بزنین . اگر بعد از خوندن کتاب و آمادگی برای شرکت در آزمون ، نمونه سوالات دوره های گذشته رو بزنین و نمره قبولی بگیرین ، با اعتماد به نفس بیشتری سر جلسه آزمون حاضر میشین و استرس نخواهید داشت .

خب که چی ؟

تمام این صحبت ها ، در مورد آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی هم وجود داره . واقعیت اینه که مدت هاست سوالات آزمون آیین نامه تکراری شده و نهایتا تو هر آزمون یک سوال جدید طرح میشه که حتی اونم با در نظر گرفتن آزمون های قبلی میشه حدس زد که از هر قسمت چه قدر احتمال داره که سوال جدید طرح بشه .

مثلا

از قسمت تابلوها امکان نداره افسر طراح سوال ، تابلوی جدیدی اختراع کنه . علاوه بر اون تعدادی از تابلو های به خصوص هست که طراحان سوال به اونا علاقه ویژه ای دارن . مثل تابلوی خطر پرتاب سنگ یا تابلوی ایستادن ممنوع . حالا اگر شما به هر دلیلی وقت کافی برای مطالعه کل ۲۲۰ صفحه کتاب آیین نامه نداشته باشین یا کتاب رو بخونین اما بخواین خودتون رو محک بزنین که چقدر برای آزمون آماده هستین ، زدن سوالات دوره های قبلی خیلی بهتون کمک میکنه .

نتیجه :

خب حالا که به این نتیجه رسیدیم که استفاده از سوالات آزمون های آیین نامه قبلی خیلی کمک کننده است ، باید به این سوال جواب بدیم که : نمونه سوالات خوب و جامع چه مشخصاتی باید داشته باشه . اول از همه باید یه مجموعه کامل از تمام نمونه سوالات آزمون های آیین نامه قبلی باشه به شکلی که به خوبی سوالات پرتکرار رو پوشش بده و در عین حال سوالاتی که احتمال کمتری برای مطرح شدن در امتحانات جدید رو دارن حذف بشن . اگر به اون مجموعه سوالاتی که امکان طرحشون برای اولین بار وجود داره هم اضافه بشه که خیلی عالیه . ویژگی بعدی که این مجموعه سوالات باید داشته باشه اینه که ، همگام با کتاب آیین نامه چاپ سال 1400 باشه . مثلا به کتاب های چاپ جدید دو فصل « سیستم های فنی خودرو » و « امداد و نجات » و همچنین بندهایی از قوانین اضافه شده و ساختار بخش های ابتدایی کتاب هم تغییر کرده . قسمت هایی مثل « ضمیمه ها » و «هدایت و کنترل وسیله نقلیه» از کتاب آیین نامه حذف شدند .

خب حالا اگر یه همچین مجموعه ی کاملی رایگان هم باشه که فوق العاده است .

خبر خوب اینه که آزمون آیین نامه رایگان سایت udriver.ir تمام ویژگی های یک مجموعه کامل و فوق العاده برای قبولی در آزمون آیین نامه رو داره . یعنی علاوه بر اینکه سوالات توسط افسران طراح سوالات آزمون رانندگی اصلی و با دقت بسیار بالا انتخاب شدن ، سوالات جدیدی که احتمال طرح شدن اونا در آزمون شما هست هم در این مجموعه گنجانده شده . آموزشگاه رحیمی دارای اولین سامانه آزمون های آیین نامه آنلاین در ایران است . بیش از ۶ میلیون هنرجو از کاربران سایت تونستن با خوندن سوالات آزمون آیین نامه ، در آزمون اصلی موفق بشن .  به هرحال ما تمام تلاشمونو می کنیم که شما به راحتی تو آزمون آیین نامه موفق بشید . پس بزن که بریم سراغ آزمون آیین نامه مقدماتی 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 4.6]

Leave a comment