آشنایی با بوق ماشین و انواع آن

آشنایی با بوق ماشین و انواع آن

انواع بوق ماشین

ما در این مقاله به آشنایی با بوق ماشین و انواع آن میپردازیم .

یکی از قطعات مورد نیاز برای همه ی وسایل نقلیه بوق است . آشنایی و استفاده از انواع بوق ماشین و یا سایر وسایل نقلیه با هدف ایجاد کردن امنیت و نوعی هشدار صوتی جهت اطلاع رسانی برای سایر افراد سواره و عابرین پیاده است . به این دلیل می توان این یقین را داشت که با استفاده از آن در از به وجود آمدن پیشامدها ، جلوگیری کرد .

آشنایی با بوق های مدرن ماشین و ویژگی آن :

تفاوت زیادی بین بوق های مدرن و بوق های قدیمی وجود ندارد . تنها تفاوتی که انواع بوق خودرو مدرن با بوق های قدیمی دارند : بوق‌های مدرن یا جدیدتر به انرژی الکتریکی کمتری نیاز دارند ، صداهای واضح تری ایجاد می کنند و عملکردی بالاتر نسبت به بوق های قدیمی تر دارند.

بوق های مدرن را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1- بوق های دیسکی

2- بوق های شیپور دار به طور کلی بوق های دیسکی صدای ظریف تر و نازک تری را تولید می کنند و اما بوق های شیپوردار می‌تواند صداهای بلندتری را ایجاد می کنند .

زمان زدن بوق ماشین

بوق  ماشین وسیله ای می باشد که راننده برای اعلام هشدار به ماشین های دیگر وبه عابران استفاده می‌کند.

مثال : اگر یک ماشین در حال حرکت به یکباره دچار نقص فنی شود ، راننده خودرو باید با بوق زدن به دیگر اتومبیل ها هشدار بدهد و اینگونه از بروز یک حادثه کوچک و یا یک حادثه فاجعه بار جلوگیری کند .

یا اینکه شما در حال رانندگی هستید و به یکباره متوجه وسیله نقلیه دیگری که از مسیر خود منحرف شده و به سمت اتومبیل شما در حرکت است ، می‎‌شوید .شما می توانید با بوق زدن آن را باخبر بسازید .

جریمه زدن بوق ماشین الکی

  بوق زدن خودرو

سرگرد مسلم تیموری درمورد جریمه زدن بوق الکی اظهار داشت:

بوق زدن صرفا به‌منظور جلوگیری از حوادث و خطرات می باشد و بنابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، رانندگانی که هنگام مواجه شدن با خطرات ناشی از تردد عابرین پیاده ، موتورسیکلت سواران و سایر وسایل نقلیه مجاز به استفاده از بوق ، به‌منظور آگاهی طرف مقابل به جهت جلوگیری از سانحه و تصادف هستند .

وی افزود:

هم‌چنین هنگام سبقت در طول روز ، زدن بوق کوتاه جهت آگاهی راننده مقابل از سبقت ، بوق زدن مجاز می باشد .

سرگرد تیموری فرمودند:

بوق زدن در محل‌ های ممنوعه یا بوق زدن در جاهای غیر ضروری جریمه 30هزار تومانی را در بر دارد .

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد .

برای مطالعه مطالب بیشتر کلیک کنید (انواع گواهینامه)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

Leave a comment